کد خبر: 203499 - تاریخ: پنج‌شنبه، 30 جولای 2020 - 18:43

فرماندار شهرستان رشت:

اختصاص ۱۴۴ میلیارد تومان به پروژه‎های عمرانی|ضرورت حضور مدیران در شهرستان برای چیست؟!

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به روند کاهشی ۱۱.۵ درصدی اعتبارات شهرستان، گفت: در سال جاری ۱۴۴ میلیارد و ۲۹۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعتبار به شهرستان رشت در قالب فصول و برنامه‌های مختلف تخصیص یافته است.

به گزارش خوبان، علی فتح اللهی در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله بعد از تصویب بودجه دولت توسط مجلس، اعتبارات در قالب شورای برنامه‌ریزی استانی تعیین و برخی ضوابط و سیاست‌گذاری‌ها به فرمانداری ابلاغ می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت افزود: براساس قانون تا دهم ماه جاری فرصت داریم که کمیته برنامه ریزی را تشکیل دهیم و لیست پروژه‌های تصویب شده شهرستان را به سازمان برنامه و بودجه اعلام نماییم تا اقدامات بعدی در راستای اجرایی شدن پروژه‌ها انجام گیرد.

وی در خصوص وضعیت اعتبارات نسبت به سال گذشته، گفت: در سال جاری ۱۴۴ میلیارد و ۲۹۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعتبار به شهرستان رشت در قالب فصول و برنامه‌های مختلف تخصیص یافته است. ردیف بودجه که مشخص می‌شود از محل متوازن و اعتبارات استانی برای رقم‌های مشخص شده باید توزیع اعتبار داشته باشم، از مبلغ مذکور ۶۰ میلیارد و ۵۰۳ میلیون تومان از محل ردیف بودجه‌های استانی تامین می‌شود که در مقایسه با سال گذشته از ۳۰ میلیارد، امسال به بیش از ۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

فتح‌اللهی ادامه داد: امسال یک ردیف مختص توسعه راه‌های روستایی داریم که مبلغ یک میلیارد و ۳۴۳ میلیون تومان است؛ مجموع اعتبارات ما نسبت به سال گذشته که حدود ۱۶۸ میلیارد تومان بود، حدود ۱۱.۵ درصد روند کاهشی داشته اما از نظر اعتباری هدفمندتر شده است.

وی گفت: امسال برخی از طرح‌های شهرستان رشت از محل اعتبارات ملی بهره مند می‌شوند و در شورای برنامه ریزی استان در خصوص پروژه‌های ملی مطالبی مطرح و بررسی شد و نهایتا براساس چارچوب‌ها، ضوابط و شاخص‌های موجود ردیف به ردیف اعتباراتی هم پیش بینی شد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به محدودیت در آغاز پروژه جدید، خاطرنشان کرد: امسال پایان سال اداری دولت دوازدهم است، باید پروژه‌هایی را که می‌توانیم در همین دولت به بهره‌برداری برسانیم در اولویت کاری قرار دهیم لذا از هرگونه آغاز پروژه‌های جدید خودداری کنید، مگر پروژه‌های لازم‌الاجرا که به تایید شورای برنامه‌ریزی استان برسد و مجوز آغاز عملیات دریافت کند.

فتح‌اللهی با اشاره به بازدید از پروژه‌های نیمه تمام و در حال احداث شهرستان رشت، تصریح کرد: حتما برای پروژه‌هایی که ردیف و پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، اعتبار تخصیص می‌یابد. مدیران باید بر اجرای پروژه‌های از نظر کیفی و همچنین عملکرد پیمانکاران نظارت داشته باشند.

ضرورت حضور مدیران در شهرستان برای چیست؟!

وی با انتقاد از برخی مدیران اجرایی شهرستان، گفت: چطور دستگاه اجرایی که نتوانسته در سال گذشته اعتبار تخصیصی شهرستان را جذب کند و به عبارتی سال گذشته تخصیص اعتباری صفر داشته امسال انتظار دریافت اعتبار دارد؟!

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه حق این شهرستان نباید به جای دیگر برود، ادامه داد: برخی مدیران کل سهم پروژه‌های شهرستان رشت را به دیگر شهرستان‌ها اختصاص می‌دهند در حالیکه این شما مدیران هستید که باید از حق شهرستان در تخصیص اعتبارات دفاع کنید، وگرنه ضرورت حضور مدیران در شهرستان برای چیست؟!

وی انتقاد کرد: چرا باید برخی از پروژه‌ها که سال گذشته بیش از ۳۰ درصد هم تخصیص اعتبار داشته‌اند هنوز پیمانکار انتخاب نکرده‌اند و این در حالی است که سال مالی یک ماه و نیم آینده تمام می‌شود. عملکرد مدیران در سال جاری پایش می‌شود و در صورت کم‌کاری دستگاه مربوطه باید جوابگو باشد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads