کد خبر: 203461 - تاریخ: چهارشنبه، 29 جولای 2020 - 09:04

معاون هلال احمر کشور خبر داد

اختصاص بیمارستان سریع الاستقرار «RDH» به گیلان

معاون هلال احمر کشور، با اشاره به اختصاص چادر «RDH» به گیلان، اظهار کرد: این چادر، چادر بیمارستان سریع الاستقرار با ظرفیت استفاده در حوادث و با قابلیت جابجایی در اماکن مختلف به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان به گیلان اختصاص خواهد یافت که در حوادث از جمله کرونا می تواند مفید و کارا باشد.

به گزارش خوبان، دکتر فرید مرادیان در دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، با اشاره به راه اندازی مجتمع جامع خدمات توانبخشی، درمانی و دارویی جمعیت هلال احمر استان گیلان، بیان کرد: مجتمع جامع توانبخشی و درمانی در راستای تامین سلامت انسان‌ها و تکریم و تسکین آلام بشری که از اهداف اصلی جمعیت هلال احمر است، در مکانی مناسب برای ارائه خدمات به قشر آسیب ‌پذیر استان گیلان راه اندازی می شود.

وی با اشاره به تفاوت مجتمع جامع توانبخشی و درمانی هلال احمر با سایر مراکز، گفت: با توجه به اینکه کسب درآمد اولویت و راس کار این جمعیت بشردوست نیست، برای گیرندگان خدمات حداقل پرداخت هزینه در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور، به طیف جمعیتی پیر استان اشاره کرد و یادآور شد: استفاده از افراد با تجربه در طراحی، برنامه‌ریزی، ارائه، پایش خدمات، ارزشیابی و بازخورد فعالیت‌ها باعث منحصر به فرد بودن این مرکز شده است و از این رو می تواند خدمات خوبی را به جامعه دهد.

مرادیان، با اشاره به همکاری جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، عنوان کرد: جمعیت هلال احمر مکمل وزارت بهداشت در راستای ارائه خدمات درمان و سلامت به مردم است.

وی با اشاره به اختصاص چادر «RDH» به گیلان، اظهار کرد: این چادر، چادر بیمارستان سریع الاستقرار با ظرفیت استفاده در حوادث و با قابلیت جابجایی در اماکن مختلف به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان به گیلان اختصاص خواهد یافت که در حوادث از جمله کرونا می تواند مفید و کارا باشد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر افزود: بیمارستان  هایی که در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد در صورت عدم استفاده در امور بیمارستانی و درمانی حسب تصریح قانون می بایست به جمعیت برگردد و در مسیر خدمت به مردم قرار گیرد.

علی اوسط اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز، خدمات هلال احمر را برای مردم دلگرم کننده خواند و گفت: مردم با دیدن نیروهای هلال احمر در صحنه بحران‌ها احساس آرامش بیشتری پیدا می‌کنند.

وی با تقدیر از اقدامات جمعیت هلال احمر استان گیلان در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا، اظهار کرد: خدمات جمعیت هلال احمر استان در بحران کرونا بسیار ارزشمند بوده و بار بزرگی از مشکلات کرونا را نیروهای جمعیت هلال احمر به دوش کشیدند.

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به احیای تملک جمعیت هلال احمر واقع در چهارراه میکائیل رشت، عنوان کرد: با توجه به سبقه ارزشمند خدمات انجام یافته در ساختمان سابق جمعیت هلال احمر استان گیلان که در چهارراه قدس(میکائیل) رشت واقع شده است، و با توجه به اهمیت موقعیت مکانی این ملک، این آمادگی را داریم که با طرحی از سوی جمعیت هلال احمر همکاری های لازم را جهت اجرای طرح های عمرانی هلال احمر در مسیر کمک به امر درمانی و سلامت مردم به عمل آوریم.

اکبری مقدم، با اشاره به نقش هلال احمر در حوادث و بحران ها، خاطرنشان کرد: هلال احمر جزو نخستین دستگاه هایی است که در حوادث، گرفتاری ها و سختی ها حضور پیدا می کند و نقش هلال احمر در حوادث و بحران ها یک نقش بسیار قوی است.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ادامه، ضمن ابراز خرسندی از همکاری هلال احمر مخصوصا در ایام شیوع بیماری کرونا خواستار کمک های بیشتر جمعیت هلال احمر به دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد.

وی با اشاره به استقرار یک سوله در لاکان رشت، خاطرنشان کرد: با استقرار یک سوله در منطقه لاکان رشت به استعداد ۱۲۰ تختخواب جهت کمک به بیماران درگیر کرونا درخصوص تجهیز بیشتر این سوله خواستار کمک و همکاری از سوی جمعیت هلال احمر هستیم.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads