کد خبر: 20346 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 مارس 2013 - 17:45

مهیار صفری، دبیر هیئت کشتی خمام در مصاحبه با خوبان خبر؛

خمام پتانسیل خوبی در زمینه ی کشتی دارد

خوبان خبر: علت این که گیلان در کشتی همواره تک ستاره داشته، نداشتن یک خانه ی کشتی مناسبت است/ نگاه آقای هدایتی به عنوان رئیس هیئت کشتی گیلان، نگاه بسیار خوبی است و وقتی به عقبه کاری چندماهه ی ایشان نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که ما در آینده حتماً یک تیم بزرگسالان در لیگ خواهیم داشت که ان شاالله در صورت وقوع این اتفاق ما از تک ستاره ای خارج خواهیم شد.

به گزارش خوبان: مهیار صفری، دبیر هیئت کشتی خمام در گفتگو با خبرنگار خوبان خبر، به بررسی آخرین وضعیت کشتی در خمام، استان، و ایران و جهان پرداخته است.

خوبان خبر: ابتدا کمی از خودتان برایمان بگویید.

مهیار صفری هستم. متولد سال 1360.

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توصیه جوانان به تحصیل و تهذیب و ورزش، در سال 1387 موفق به اخذ درجه 3 مربیگری شدم و در سال 1390 مدرک درجه 2 مربیگری را کسب کردم. در سال های 90 و 91 نیز مربی منتخب تیم گیلان شدم.

درایام نوجوانی و جوانی، مقام های دوم و سوم آموزشگاهی و استانی را به دست آوردم . همچنین مقام سوم نیروهای مسلح کرمانشاه را به دست آوردم و در حال حاضر مدت 5 سال است که مربی تیم خمام هستم و در کنار این ها، دبیر هیئت کشتی خمام نیز می باشم.

8

خوبان خبر: چند مورد از افتخاراتی که تا کنون کسب کرده اید را به خوانندگان معرفی کنید.

مهم ترین عنوانی که برای خمام کسب نمودیم، عنوان نایب قهرمانی تیم خمام در مسابقات کشتی فرنگی استان بوده و این برای اولین بار است که یک تیم در رشته کشتی از بخش خمام موفق به کسب این مقام شده است.

در سال 1390 خمام میزبان اردوی نونهالان استان بود که مربیگری آن را بنده بر عهده داشتم و این برای اولین بار بود که 6 کشتی گیر خمامی به اردوی کشتی فرنگی نونهالان دعوت میشدند.

خوبان خبر: در حال حاضر وضعیت کشتی خمام را چگونه ارزیابی می کنید؟

خمام پتانسیل خوبی در کشتی دارد. این قول را می دهم که در آینده ای نه چندان دور مقام های کشوری در مقطع پایه داشته باشیم . از جمله نونهالان و نوجوانانی که در سال های قبل، مقام های استانی به دست آوردند می توان از آقایان رضا موسوی، سینا موسی پور، سید جلال الدین موسوی، جواد رهبر، بهادر ملائی، سید امیرحق شناس، حمزه فرخی، پوریا محمدپور، شاهین حسن پور، پوریا نژاد صفری، علی رضا سهرابی و سهیل غلامی نام برد.

bb

خوبان خبر: آیا تاکنون مسئولین و متولیان کشتی استان، همکاری های لازم را داشته اند؟

درباره ی این سوال شما باید بگویم که بدون همکار مسئولین این مهم دست نیافتنی بود. چرا که ما توانستیم میزبانی های خوبی را بگیریم و این کار مستلزم هزینه بود که توسط مهران احمدی رئیس اداره ورزش و جوانان خمام و فریبرز جنیدی، رئیس هیئت وقت کشتی تهیه و هزینه شد.

خوبان خبر: چه انتظاری از مسئولین دارید؟

توقع زیادی نداریم. فقط کشتی ورزشی ریشه ای است که باید به آن اهمیت داد و قرار است که ما در لیگ گیلان شرکت کنیم و اولین تیمی باشیم که از یک بخش در این مسابقات شرکت می کنیم. افتخار کشتی خمام، افتخار تک تک شهروندان خمامی است.

خوبان خبر: در گذشته تک ستاره هایی چون آقای مهربان را در کشتی گیلان داشتیم. به نظر شما چرا کشتی گیلان مثل گذشته پرفروغ نیست؟

ابراهیم مهربان، فردین معصومی و … همیشه تک ستاره هایی وجود داشتند و علت این موضوع از نظر من نداشتن یک خانه ی کشتی خوب می باشد. چرا که در مقطع نوجوانان و حتی جوانان قهرمانان خوبی در مقاطع کشوری و آسیا داریم که این ها با یک خانه ی کشتی خوب حتماً ساماندهی خواهند شد. و بنده امیدوارم که آقای هدایتی رئیس هیئت کشتی گیلان، با تدبیر و مدیریت عالی که دارند در این زمینه هم موفق خواهند شد.

خوبان خبر: شما عملکرد آقای هدایتی را در این مدت چگونه ارزیابی می کنید؟

نگاه آقای نقی هدایتی نگاه بسیار خوبی است و وقتی به عقبه کاری چندماهه ی ایشان نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که ما در آینده حتماً یک تیم بزرگسالان در لیگ خواهیم داشت که ان شاالله در صورت وقوع این اتفاق ما از تک ستاره ای خارج خواهیم شد. از جمله کارهای خوبی که ایشان انجام داده اند می توان به پخش مستقیم لیگ کشتی گیلان برای نخستین بار و همچنین برگزاری لیگ به صورت منظم و حمایت همه جانبه ازهیئت های کشتی به صورت شایسته سالاری و از بین بردن فردسالاری و تعامل خوب آقای هدایتی با سازمان های مهم را نام برد.

خوبان خبر: بازی های اخیر تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی را در جام جهانی کشتی تهران را چگونه ارزیابی می کنید؟

قهرمانی و نائب قهرمانی کشتی در جام جهانی اتفاق مهمی نبود و من از مطبوعات خواهش می کنم که آن را زیاد بزرگ نکنند . چرا که همه ی تیم ها به خاطر کم ارزش بودن این جام از تیم های دوم و حتی سوم خودشان استفاده کرده بودند. اما با این حال، مردم ما با استقبال گسترده از این مسابقات از کمیته جهانی المپیک خواستند تا کشتی را از المپیک حذف نکنند .

خوبان خبر: نظر شما در مورد احتمال حذف کشتی از المپیک چیست و آیا این احتمال تبدیل به واقعیت می شود؟

حذف کشتی از المپیک حرف تازه ای نیست و حرف کمیته المپیک هم خیلی قانع کننده است . کمیته جهانی المپیک از فیلا در چند دوره ی پیش خواسته بود که تغییرات لازم را با جذاب کردن کشتی اعمال نماید که از جمله آن:  تسریع در اجرای مسابقات به منظور سرعت در اتمام کشتی و منتظر نگذاشتن تماشاگران، جذب کردن اسپانسر و درآمدزایی در کشتی و هم چنین آوردن  بیشتر تماشاگران برای مسابقات المپیک و چندین آیتم دیگر را می توان نام برد. فیلا در این زمینه ها چندین تغییر را انجام داد ولی موفق به جلب رضایت کمیته ملی المپیک نشد. ولی باز هم حذف کشتی از المپیک منوط به اجرای ناموفق آن در المپیک آینده خواهد بود.

خوبان خبر: استقبال مردم خمام از کشتی چگونه است و آیا در گذشته نیز به همین صورت بوده است؟

استقبال از کشتی در خمام خیلی خوب است. چرا که در حال حاضر حداقل صد نفر بیمه شده در دو کلاس کشتی خمام مشغول به آموزش هستند.

خوبان خبر: در این مدت از حضور شما در کشتی خمام خروجی کشتی خمام به چه صورت بوده است؟

از زمانی که بنده در کشتی خمام مشغول به فعالیت شدم تا به امروز 26 مدال در استان خروجی آن بوده است. و این اتفاق در 4 سال گذشته انجام شده . قبلاً هم کسانی بودند که برای خمام مدال آوردند مانند آقایان هاشمی، اسلامی، نژاد فارس، وطن خواه، الفتی، هادی زاده و …

14

خوبان خبر: پس از وقفه چندساله  لیگ کشتی گیلان، بعد از آغاز مجدد آن در امسال دلیل عدم حضور شما در این مسابقات چیست؟

در لیگ اخیر به دلیل عدم تامین بودجه مناسب، نتوانستیم در مسابقات شرکت کنیم. ولی تیم آستانه اشرفیه سه تن از کشتی گیران خمام را برای شرکت در لیگ در اختیار گرفت و بچه ها خیلی خوب جواب اعتماد آن ها را دادند و حضور پررنگ و موفقی داشتند. امید است که با حضور تیم خمام در سال آینده، این طلسم شکسته شود و ما در سال آینده در لیگ نونهالان استان شرکت نماییم.

خوبان خبر: در پایان اگر صحبت خاصی دارید خوشحال می شویم شنونده باشیم.

از شما و همکارانتان در سایت خوبان خبر به دلیل پوشش به موقع اخبار ورزشی خمام تشکر می نمایم و هم چنین از آقایان ایمان سهیلی، کمال مولایی، سیروس نژاد صفری، امیرپوررضا، و محمد سهرابی ، آقای حسن پور و سید محمد موسوی کمال تشکر را دارم که در زمینه های مختلف از جمله راهیابی تیم و اعزام ورزشکاران نهایت همکاری و کمک را داشتند.

6

انتهای پیام/78

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲۰

  1. مهدی عاشوری
     | 2013/03/5 - 23:47
    پاسخ
    +1
    0

    با عرض سلام خدمت دوست عزیزم.جا دارد از زحمات این مربی قهرمان ساز و پرتلاش شهرمان که با کمترین امکانات موجود و حداقل ها کشتی گیران بزرگی را در سطح منطقه پرورش و به ویترین مدال های افتخار منطقه خمام می افزاید تقدیر و تشکر ویژه نمود, موفق و سربلند باشید .

  2. سید
     | 2013/03/11 - 16:10
    پاسخ

    از زحمات شما مربی گرامی تشکر میکنم ولی فکر میکنم میتونستید از پیشکسوتان کشتی خمام هم نام ببرید که برای ایجاد ورزش کشتی در خمام زحمت کشیدند.

  3. سیدعلی
     | 2013/03/11 - 21:13
    پاسخ

    آقا مهیار خیلی جالب بود حرفها شیرینی زدی بخصوص درباره جام جهانی
    . این حرف تو دل من بود که شما گفتی .
    از زحمات شما برای ورزش خمام تشکر میکنیم

  4. babak
     | 2013/03/20 - 19:34
    پاسخ

    با آرزوی موفقیت برای شما و همکارانت آقای صفری
    وقتی میشنویم که خما میزبان اردوی تیم گیلان شده خوشحال میشویم
    امیدوام این مقطع ایی نباشد وهمواره ادامه داشته باشد

  5. فرشاد نوروززاده
     | 2013/07/30 - 18:45
    پاسخ
    +2
    -1

    مهيار جان من از تهران به تو درود ميفرستم و به داشتن دوستي چون شما افتخار ميكنم

  6. حمید رضا حیدریان
     | 2014/03/28 - 22:45
    پاسخ
    +2
    0

    باسلام خدمت استاد صفری واقعا از اینکه در این زمانه یکی پیدا میشه که بدون چشم داشت و با کمترین امکانات و حمایت دلسوزانه برای خدا کار میکنه و انرژی میزاره خوشحال میشم انشاالله این بچه ها در اینده نزدیک جواب زحمات شمارا در میادین بزرگ جهانی بدهند با تشکر از شما
    ولی علیرضا حیدریان شاگرد شما

  7. ناشناس
     | 2022/01/1 - 12:10
    پاسخ

    سلام ببخشید کشتی در خمام تو کدوم باشگاه آموزش داده میشه؟ لطفا راهنماییم کنید

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads