کد خبر: 203436 - تاریخ: سه‌شنبه، 28 جولای 2020 - 09:22

فرماندار شهرستان رشت در شورای اداری خشکبیجار عنوان کرد:

عقب ماندگی های خشکبیجار در زمینه آب روستایی جبران شود

وی  همچنین فقدان شبکه آب در ۲۱ روستای بخش خشکبیجار را غیرپذیرفتنی عنوان کرد و اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را به کار بندیم که این عقب افتادگی در حوزه دسترسی به آب بهداشتی در روستاهای این بخش جبران شود.

به گزارش خوبان خبر ؛ علی فتح اللهی روز گذشته  در جلسه شورای اداری بخش خشکبیجار با بیان اینکه  وظیفه ذاتی ادارات، حل مشکلات مردم است، افزود: هدف از سفر به بخش ها پیگیری مسائل و مشکلات بخش ها است و باید شرایطی را فراهم کنیم که این بازدیدها منجر به نتیجه شود.
 
وی با اشاره به کاهش و محدودی اعتبارات شهرستان در قیاس با سالهای گذشته، گفت: علی رغم این محدودیت ها، سعی می شود با اولویت بندی دقیق نیازمندی ها، از این اعتبارات به صورت هدفمند و طبیعی استفاده شود.
 
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به ظرفیت های جذاب گردشگری در سواحل بخش خشکبیجار، تاکید کرد: باید  با برنامه ریزی صحیح و  بهره گیری از سرمایه گذاران توانمند، از ظرفیت های گردشگری و سواحل این بخش به درستی استفاده شود.
 
وی  همچنین فقدان شبکه آب در ۲۱ روستای بخش خشکبیجار را غیرپذیرفتنی عنوان کرد و اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را به کار بندیم که این عقب افتادگی در حوزه دسترسی به آب بهداشتی در روستاهای این بخش جبران شود.
 
علی فتح اللهی نیز  در نشست با دهیاران بخش خشکبیجار با بیان اینکه روستا خواستگاه تولید، اقتصاد و فرهنگ است، افزود: صداقت، پاکی و فرهنگ دوستی در روستا موج می زند و ما موظفیم از این ویژگی ها، حفاظت و صیانت نماییم.
 
وی با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت خدمت گزاری به مردم به عنوان یک موهبت الهی، خاطر نشان کرد: باید انگیزه و دلگرمی لازم برای دهیاران ایجاد شود تا دهیاران نیز به دور از هر دغدغه ای به دنبال توسعه و رفع مشکلات روستاییان باشند.
 
فرماندار شهرستان رشت استفاده از ظرفیت های روستایی در جهت ایجاد درآمد پایدار در روستا را از مهمترین وظایف دهیاران برشمرد و تصریح کرد: در نشست های مشترکی که با ادارات کل و سرمایه گذاران داشته ایم اقدامات خوبی در جهت جذب سرمایه گذار به ویژه در زمینه گردشگری و استفاده بهینه از سواحل در حال انجام است و از دهیاران نیز انتظار می رود تمام تلاش خود را در این مسیر به کار گیرند‌.
 
فتح اللهی همچنین با انتقاد از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح روستاها، تاکید کرد: مطابق قانون، مسئولیت کنترل  و نظارت بر روند ساخت و ساز ها در محدوده روستا بر عهده دهیاران است و در صورت بروز تخلف، دهیاران موظف به پاسخگویی هستند.
 
به گزارش خوبان خبر ، فرماندار شهرستان رشت  در سفر رسمی خود به بخش خشکبیجار، پروژه های در دست اجرا و مسائل و مشکلات این بخش را از نزدیک بررسی کرد.
بازدید از جاده خشکبیجار به امین آباد، مدرسه نیمه کاره احسان روستای امیرکنده، خط انتقال آب خشکبیجار به خمام، پروژه پمپاژ آب کشاورزی روستای ویشکا و پروژه کارخانه مدرن برنجکوبی از جمله برنامه های سفر فرماندار به بخش لشت نشا بود که پس از بازدید، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.
 
 
انتهای پیام/۳۵

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads