کد خبر: 203428 - تاریخ: دوشنبه، 27 جولای 2020 - 18:57

استاندار گیلان خواستار تخصیص ارز لازم برای تکمیل تصفیه خانه بزرگ استان شد

ارسلان زارع عصر در دیدار با عبدالناصر همتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه تصفیه خانه بزرگ آب آشامیدنی گیلان که با استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی در حال انجام است، گفت : این تصفیه خانه با ظرفیت شش هزار لیتر بر ثانیه، آب شرب بیش از ۷۵ درصد از شهروندان استان را تأمین می کند.

به گزارش خوبان،  ارسلان زارع عصر در دیدار با عبدالناصر همتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه تصفیه خانه بزرگ آب آشامیدنی گیلان که با استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی در حال انجام است، گفت : این تصفیه خانه با ظرفیت شش هزار لیتر بر ثانیه، آب شرب بیش از ۷۵ درصد از شهروندان استان را تأمین می کند.

وی عنوان کرد : طبق بررسی های به عمل آمده برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فوق، نیاز به تخصیص اعتبار اسنادی از طریق بانک مرکزی است که با توجه به اهمیت موضوع و کمبود آب شرب استان، بهره برداری سریع و کامل این پروژه حیاتی است.

وی در ادامه بر لزوم موظف شدن بانک های خصوصی و غیردولتی به تامین مالی برای سرمایه گذاری ثابت و در گردش طرح های اقتصادی و تولیدی بخش خصوصی، شرکت های تعاونی و کارآفرینان استان شد و گفت : راه اندازی واحدهای غیر فعال، راکد و تعیین تکلیف بنگاه‌های اقتصادی تحت تملک بانک ها هم از جمله راه کارهای تحقق جهش تولید است.

 وی اظهار کرد : در پایان سال ۹۸ در استان ۶۵ واحد تحت تملک یا جانشینی بانک‌ها بود که راه اندازی آنها در سال جاری توسط ستاد اقتصاد مقاومتی استان هدفگذاری شده است.

 زارع سیاست اصولی بانک مرکزی در سال‌های اخیر که جلوگیری از بنگاه‌داری بانک‌ها با اعمال جرایم والزام نظام بانکی به فروش اموال مازاد است را یادآور شد و در همین راستا تفویض اختیار استانی برای واگذاری واحدهای تملیکی بانک ها، استقرار واحد حقوقی دارای اختیار در تعدادی از بانک ها بمنظور کاهش مدت زمان فرآیند رسیدگی به پرونده های فروش اموال تملیکی و نیز حذف شرط اجاره به شرط تملیک در اقاله واحدهای تملیکی برای بانک‌ها را پیشنهاد داد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads