کد خبر: 203425 - تاریخ: دوشنبه، 27 جولای 2020 - 17:45

معاون سیاسی استانداری گیلان:

مردم باید سبک زندگی خود را با توجه به فعالیت کرونا تغییر دهند

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان گفت: با توجه به مشخص نبودن زمان مهار کامل ویروس کرونا مردم باید سبک زندگی خود را با توجه به شرایط تغییر دهند.

 به گزارش خوبان، محمود قاسم نژاد ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا صومعه سرا در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا که خاستگاه آن بعد از قم در گیلان بود توانستیم وضعیت استان را در حالت سفید قرار دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به تأثیرات کرونا بر همه بخش‌های جامعه، افزود: شیوع کرونا شرایط بحرانی در استان گیلان به ویژه در بخش درمانی ایجاد کرد.

قاسم نژاد با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا، گیلان در شرایط پذیرش بیماران و کادر درمانی و تجهیزات آمادگی‌های لازم را نداشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه در اوج بیماری کووید ۱۹ حتی شرایط مناسبی برای مدیریت کشور نداشتیم اما با کمک و همکاری ارتش و بسیج توانستیم از شرایط سخت و بحرانی عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان بر اساس آمارها از نظر ویروس کرونا در جایگاه یازدهم کشور قرار دارد، تاکید کرد: در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر به دستور فرمایش مقام معظم رهبر رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه برگزار شد و همچنان در تمامی شهرهای استان گیلان در حال اجرا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه طبق دستور سازمان بهداشت جهانی تولید واکسن کووید ۱۹ تا سال ۲۰۲۱ به طول می‌کشد، بیان کرد: محدودیت‌ها به شکل طولانی هرگز قابل اجرا نیست.

وی به تخصیص اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی دولت به کادر درمان و پرستاران استان گیلان، اشاره کرد و افزود: در همین ایام شاهد بهره برداری از دو بیمارستان تالش و لنگرود نیز بوده‌ایم.

قاسم با بیان اینکه اگر هزاران تخت در بیمارستان‌ها داشته باشیم کفایت نمی‌کند فقط باید مردم تمام موازین بهداشتی را رعایت کنند، تأکید کرد: زدن ماسک و شستن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم.

قاسم نژاد بر ضرورت تشکیل کمیته مشاغل اداره‌ها، تاکید کرد و افزود: این کمیته در جهت جلوگیری از شیوع کرونا در اداره‌ها و سازمان‌ها لازم و ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به تشکیل کارگروه تولید، توزیع، نظارت، در شهرستان‌ها که زیر نظر امور اقتصادی استانداری، تصریح کرد: تولید ماسک‌های بهداشتی و توزیع و نظارت آن باید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوده و توسط این سازمان در بین افراد توزیع شود.

وی با بیان اینکه باید سبک زندگی خود را با توجه به عدم مشخص بودن پایان کرونا تغییر دهیم، گفت: نمی‌توانیم از ورود گردشگر و مسافر به استان جلوگیری به عمل آوریم باید در کنار سلامت به معیشت مردم نیز توجه شود.

وی همچنین تاکید کرد: در حال معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان گفت: سبک زندگی خود را با توجه به عدم مشخص بودن پایان کرونا تغییر دهیم و به سبک جدیدی از زندگی عادت کنیم. ۳۷۰ بیمار مربوط به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان بستری هستند، که این رقم هشدار دهنده است.

کد خبر 4984560
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads