کد خبر: 203397 - تاریخ: دوشنبه، 27 جولای 2020 - 09:22

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان

سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریالی دولت برای توسعه مکانیزاسیون در گیلان

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: از سال ۹۲ تا ۹۸ بالغ بر چهار هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال برای خرید ماشین آلات کشاورزی در این استان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خوبان، علی درجانی روز دوشنبه ،افزود: در این مدت سه هزار و ۳۸۸ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال تسهیلات برای خرید ماشین آلات کشاورزی تخصیص داده شد که با دلیل استقبال کشاورزان سه هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال “معادل ۱۱۵ درصد اعتبار تخصیصی” جذب شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت با حداقل ۲۰ درصد سهم آورده کشاورز معادل ۷۸۰ میلیارد ریال در مجموع برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و خرید ماشین آلات در استان چهار هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: فقط در بخش کشت مکانیزه برنج که در سال ۹۲ در این استان۴۶ هزار و ۷۳۵ هکتار بود سال ۹۸ به ۱۴۷ هزار و ۲۰۹ هکتار رسیده و در سال زراعی جاری این رقم حدود ۱۶۲ هزار هکتار می باشد.

وی بیان داشت: برداشت مکانیزه برنج با کمباین در سال ۹۲نیز ۴۵ هزار و ۱۶۷ هکتار بود که در سال ۹۸ به ۱۶۱ هزار هکتار رسید و پیش بینی می شود این آمار در سال زراعی جاری به بیش از ۱۷۰ هزار هکتار برسد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد تراکتور شالیزار نیز سال ۹۲ یک هزار و ۶۲۰ دستگاه بود در سال ۹۸ به سه هزار و ۶۸۳ دستگاه رسید، ضمن اینکه در سال ۹۲ نیز ۲ هزار و ۴۰۴ دستگاه نشاء کار برنج در این استان فعال بود اما این آمار اکنون بالغ بر هفت هزار دستگاه است.

به گفته وی، همچنین تعداد دستگاه های کمباین برنج در سال ۹۲ در این استان ۸۳۳ دستگاه بود که در پایان سال ۹۸ به حدود ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.

اولین برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای استان گیلان در سال زراعی جاری، طی روزهای اخیر آغاز شده است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads