کد خبر: 203382 - تاریخ: یکشنبه، 26 جولای 2020 - 13:10

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:

تحویل ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی گیلان به سازمان اسناد جهت صدور سند

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از تحویل ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان به سازمان اسناد جهت صادر کردن سند مالکیت خبر داد و گفت: تا پایان سال گذشته در ۵۶۰ هزار هکتار از اراضی استان قرارداد حدنگاری منعقدشده و ۲۵۰ هزار هکتار آماده بررسی در کمیته‌های کارشناسی است.

به گزارش خوبان، سهیل توکلی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزش جنگل‌های هیرکانی در استان گیلان اظهار کرد: یک‌میلیون و ۱۷ هکتار از اراضی ملی کشور در استان گیلان قرار دارد که ۵۶۴ هزار هکتار آن جنگلی و هیرکانی است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از اراضی استان گیلان در مدیریت منابع طبیعی گیلان است، گفت: در گیلان ۲۲۴ هزار هکتار جزو اراضی ملی و مرتع و ۲۰۷ هزار هکتار جلگه است لذا می‌توان گفت ۷۰ درصد از اراضی استان گیلان تحت مدیریت منابع طبیعی است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اذعان به اینکه جهاد کشاورزی باید نسبت به تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی اقدام کند، تصریح کرد: بر اساس ماده ۹ قانون بهره‌برداری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان جهاد کشاورزی با همکاری دیگر نهادها نسبت به تهیه حدنگاری و تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی اقدام کند.

توکلی مهم‌ترین هدف از کاداستر را جلوگیری از زمین‌خواری دانست و بیان کرد: رفع تخلفات، جلوگیری از زمین‌خواری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تثبیت مالکیت کشور از مهم‌ترین اهداف کاداستر در کشور است.

وی با اذعان به اینکه تثبیت مالکیت دولت و صدور اسناد مالکیت و جدا کردن اراضی ملی از مستثنیات دولت در دستور کار سازمان جنگل‌ها قرار دارد، افزود: بر اساس آمار و طبق برنامه ششم توسعه از یک‌میلیون و ۱۷ هزار هکتار اراضی ملی در استان گیلان ۸۰۰ هزار هکتار حدنگاری شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از تحویل ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان به سازمان اسناد جهت صادر کردن سند مالکیت خبر داد و تصریح کرد: تا پایان سال گذشته در ۵۶۰ هزار هکتار از اراضی استان قرارداد حدنگاری منعقدشده و ۲۵۰ هزار هکتار آماده بررسی در کمیته‌های کارشناسی بوده و در تلاشیم ۲۵۰ هزار هکتار باقی‌مانده هم تا پایان سال جدید قرارداد منعقد می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads