کد خبر: 203380 - تاریخ: یکشنبه، 26 جولای 2020 - 09:41

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد:

واکسیناسیون کودکان در بحران کرونا، توسط والدین نباید با تاخیر انجام شود

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در روزهای بحرانی کرونایی، مراجعه برخی از والدین به مراکز بهداشتی جهت تزریق واکسن فرزندانشان با تأخیر انجام شده که کار درست و تأیید شده‌ای نیست.

به گزارش خوبان،  دکتر آبتین حیدرزاده با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در ایران و جهان که توجه بسیاری را به خود جلب کرده، بیان کرد: این وضعیت بحرانی موجب غفلت سایر حوزه‌ها و موضوعات بهداشتی و درمانی نگردیده است و یکی از موارد موضوع واکسیناسیون کودکان است.

وی با بیان اینکه واکسن‌ها ضمن آموزش سیستم ایمنی بدن در برابر انواع میکروب‌ها، از بدن انسان نیز محافظت می‌کند، خاطرنشان کرد: در این روزهای کرونایی در برخی مناطق کشور که با بحران این ویروس منحوس مواجه هستیم مراجعه برخی از والدین به مراکز بهداشتی جهت تزریق واکسن فرزندانشان با تأخیر و وقفه همراه بوده است که کار درست و تأیید شده‌ای نیست.

حیدرزاده با ذکر این نکته که در شرایط همه‌گیری کرونا این نگرانی وجود دارد که به دلیل تأخیر و عدم انجام برخی اقدامات بهداشتی و درمانی همچون واکسن کودکان با همه‌گیری دیگری مواجه شویم، اضافه کرد: به‌طور مثال عدم انجام واکسیناسیون موجب همه‌گیری سایر بیماری‌ها خواهد شد و انجام به‌موقع واکسن فرزندانمان را از مشکلاتی همچون فلج اطفال، سل، سرخک، و غیره به‌دور می‌کند.

وی تأکید کرد: به والدینی که واکسیناسیون فرزند خود را به تاخیر انداخته اند توصیه می شود که هرچه سریع‌تر این کار را با رعایت موازین بهداشتی انجام دهند تا کودکشان دچار مشکل نشود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در خارج از منزل هم عمل به مواردی همچون استفاده از ماسک و دستکش، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم لمس سطوح و غیره نیز به‌طور مکرر باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: البته قبل از مراجعه به مراکز بهداشتی توصیه می‌شود که با کارشناسان آن مجموعه در تماس باشند و اطلاعات لازم و کامل را کسب کنند تا دچار مشکل نشوند، زیرا ممکن است زمان واکسن فرزندشان با توجه به شرایط موجود با تغییر همراه شده باشد.

حیدرزاده با اشاره به اینکه تا این لحظه واکسن تأیید شده‌ای جهت پیشگیری، ریشه‌کنی و مبارزه با کرونا نداشته‌ایم، تصریح کرد: در حال حاضر دانشمندان زیادی در سطح ایران و جهان در حال تحقیق و پژوهش در این خصوص هستند تا بتوانند یک واکسن مؤثر در این خصوص را تولید نمایند و اگر این فرآیند به سرانجام برسد سریع‌ترین اقدام ممکن در بحث تولید واکسن در طول تاریخ در سطح جهان خواهد بود.

وی در پایان بیان کرد: همه‌گیری ویروس کرونا به ما یادآوری کرد که واکسن‌ها چقدر ارزشمند هستند و موجب ایمنی و حفاظت بدنمان می شود و بدون واکسن‌ها ویروس‌ها به راحتی تکثیر، پخش و منتقل می‌شود و بسیار خوش‌شانس بودیم که با برنامه‌ریزی مناسب جامعه پزشکی کشور از داشتن واکسن‌هایی همچون فلج اطفال، سل، سرخک، وبا برخوردار بودیم.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads