کد خبر: 203369 - تاریخ: شنبه، 25 جولای 2020 - 17:17

استاندار گیلان عنوان کرد؛ برپایی سفره نذری ممنوع است

تصمیمات ستاد مدیریت کرونا، فصل الخطاب همه دستگاه‌ها و نهادهاست

استاندار گیلان با تصریح اینکه تصمیمات ستاد مدیریت کرونا، فصل الخطاب موضوعات مرتبط با این بیماری نزد همه دستگاه‌ها و نهادهاست، گفت: پیش بینی های لازم برای برگزاری کنکور در استان با در نظر داشتن دغدغه های داوطلبان و خانواده های آنان انجام شده و آنچه برای ما اهمیت دارد؛ حفظ سلامت مردم و برگزاری مراسم های دینی در کنار یکدیگر است.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گیلان با قدردانی از همکاری و همراهی خوب مردم فهیم و آگاه استان با برنامه‌ها، مصوبات و تصمیم‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا که اثربخش بوده، افزود: همچنان نیازمند تداوم این همکاری ها با رعایت دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک توسط آحاد جامعه و تشدید نظارت بر حسن اجرای این موضوع با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مناسب هستیم.

وی با یادآوری مصوبه قانونی ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر ممنوع بودن برگزاری تجمعات گفت: دستورالعمل این ممنوعیت به شهرستان‌ها ابلاغ شده و به طور قطع باید در کنار انجام فعالیت‌های کسب و کار، تولید و اشتغال با رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، میزان مخاطرات و آسیب‌ها را کاهش دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به بازدید از واحدهای مهم صنعتی خصوصاً خط جدید تولید ماسک در یکی از واحدها در جریان سفر سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به گیلان اشاره و بر ضرورت افزایش تولید این محصول مورد نیاز مردم و لزوم دسترسی آسان اقشار مختلف استان تأکید کرد.

وی ادامه داد: طی هفته گذشته ۶۲۰ هزار ماسک برای توزیع به داروخانه‌ها تحویل شده ضمن آنکه گروه های مختلف نیز خود به تولید ماسک های پارچه ای اقدام می کنند این در حالیست که یک میلیون عدد ماسک سه لایه جراحی، نیاز حداقلی استان در هفته است که باید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

وی به نظارت سازمان صمت بر نحوه توزیع ماسک تولیدی با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی تأکید و بر ضرورت برخورد با توزیع خارج از شبکه تأکید و تصریح کرد: فصل الخطاب تصمیمات و مصوبات در خصوص کرونا ، ستادهای ملی و استانی مدیریت این بیماری است و هرگونه مکاتبه با دستگاه‌ها خارج از این مسیر، باید به دبیرخانه گزارش شود.

استاندار گیلان با یادآوری این نکته که رفتار و سبک زندگی مردم برای مقابله با شیوع کرونا تغییر یافته و باید آداب و رسوم خود را با شرایط روز سازگار و همه مناسبات اجتماعی و برنامه‌های زندگی متناسب با شرایط این بیماری تنظیم شود، به برگزاری کنکور به عنوان یکی از موضوعات مهم اشاره کرد و گفت: برای ما در کنار توجه به این آزمون بزرگ علمی؛ حفظ سلامت جوانان استان‌مان اهمیت مضاعفی دارد و باید دست اندرکاران برگزاری آن؛ دستورالعمل های پیش‌بینی شده را به خوبی اجرا کنند تا کنکور در کمال امنیت روانی و جسمی هم برای شرکت کنندگان و هم خانواده‌های آنان برگزار شود و دغدغه و نگرانی وجود نداشته باشد.

وی به درنظرگرفتن پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به عنوان یکی از اقدامات بزرگ دولت در راستای حمایت از آن دسته از مستاجرانی که دارای حقوق ماهیانه ثابت بوده یا تحت حمایت نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی هستند، اشاره و خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی؛ افزایش نرخ اجاره بهای منازل مسکونی باید مطابق با نرخ تعیین شده باشد و لازم است نهادهای ذیربط نظارت ها را بر این مهم انجام و در صورت نیاز، برخورد کنند.

دکتر زارع همچنین به برگزاری مراسم معنوی دعای عرفه در پایان هفته جاری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در فضاهای باز یا بسته اشاره کرد و افزود: براساس مصوبه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا، برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم در پنج روز پایانی دهه اول محرم و در ظرف زمانی دو ساعت انجام می‌گیرد و ضمانت اجرای آن با بانیان، هیأت‌های امنای مساجد، هیأت‌ها و حسینیه‌ها است و پس از ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارتی توسط کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی، کارگروهی ذیل ستاد استانی بر حسن اجرای آنها با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی نظارت خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان حفظ سلامت مردم و برگزاری مراسم محرم را در کنار یکدیگر دارای اهمیت دانست و گفت: پوشش زنده مراسم‌های ایام عزاداری دهه اول محرم توسط شبکه‌های ملی و استانی به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، گسترده‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.

وی به توزیع نذورات در دهه محرم اشاره کرد و گفت: بخشی از نذورات مربوط توزیع اقلام میان نیازمندان و بخش دیگر از طریق طبخ غذا و برپایی سفره‌های نذری است که باتوجه به شرایط امسال و ضرورت حفظ سلامت مردم در کنار تقیدات دینی، براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، برپایی سفره نذری ممنوع بوده و صرفاً امکان توزیع در ظرف‌های دربسته وجود دارد.

استاندار گیلان همچنین از ممنوعیت توزیع اقلام به صورت فله‌ای در ایستگاه‌های صلواتی خبر داد و گفت که صرفاً امکان توزیع اقلام به صورت بسته‌بندی استاندارد و بهداشتی وجود دارد.

وی به شهید خدمت محسوب شدن کادر درمان درگیر با این بیماری پس از مجوز رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه امروز ستاد ملی افراد دیگری که در بخش مراقبت‌های ویژه به بیماران کرونایی خدمات رسانی کرده اند نیز شهید خدمت محسوب می‌شوند و متولی این بخش از این پس ، بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads