کد خبر: 203364 - تاریخ: شنبه، 25 جولای 2020 - 14:36

در یک ماه گذشته؛

تشکیل ۸۷۱ پرونده تخلف صنفی در گیلان/ ۵۷۷ واحد صنفی محکوم شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به تشکیل ۸۷۱ مورد پرونده تخلف صنفی در یک ماه گذشته در استان، گفت: ۵۷۷ واحد صنفی متخلف محکوم شدند.

به گزارش خوبان، منصور انصاری  با اشاره به تشدید بازرسی‌های مشترک از بازار کالا و خدمات در ماه‌های اخیر، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها و لزوم برخورد با تخلفات احتمالی گشت‌های مشترک بازرسی از بازار و اصناف در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های بازرسی در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق، بهداشت و درمان اقدامات لازم را انجام داده اند، افزود: در سه ماهه نخست امسال در مجموع این سه بخش هزار و ۷۴۸ پرونده تخلف رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه از این تعداد پرونده هزار و ۳۲۵ مورد مربوط به کالا و خدمات بوده که در مقایسه با مدت مشابه با هزار و ۲۲۳ پرونده رشد هشت درصدی داشته است، گفت: در مجموع شش میلیارد و ۸۵ میلیون ریال برای این تعداد پرونده جریمه صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه قاچاق کالا نیز در سه ماهه نخست امسال ۲۴۱ پرونده رسیدگی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۸۳ پرونده با رشد ۳۲ درصدی همراه بوده است، افزود: در این زمینه نیز بیش از ۹ میلیارد و ۱۹ میلیون تومان جریمه صادر شده است.

انصاری با اشاره به اینکه در بخش بهداشت و درمان نیز امسال ۱۰۳ پرونده با مجموع جریمه ۳۰۳ میلیون ریال رسیدگی شده است، بیشترین پرونده‌ها مربوط به شهرستان‌های رشت، صومعه سرا و انزلی است.

وی به اعزام ۲۱۵ اکیپ بازرسی با حضور کارشناسان تعزیرات حکومتی و سایر نهادهای متولی در سه ماهه نخست امسال اشاره و بیان کرد: ۹۷۴ بازرسی از اصناف مختلف انجام شده که در قالب این بازرسی‌ها ۳۸۲ مورد تخلف کشف و به ۱۴۴ واحد صنفی نیز تذکر داده شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در یک ماهه اخیر با توجه به افزایش قیمت برخی از اقلام، افزود: در این مدت شاهد ورود ۸۷۱ مورد پرونده تخلف بوده‌ایم که از این تعداد به ۶۶۰ پرونده مختومه شده است.

وی با بیان اینکه ۵۷۷ مورد تخلف شناسایی و منجر به صدور جریمه یک میلیارد و ۶۸۳ میلیون ریالی شده است، گفت: بازرسی‌های بیشتر در حوزه لوازم خانگی، خودور، ملزومات بهداشتی و درمانی بوده است.

انصاری ادامه داد: افزایش خودسرانه قیمت، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید، گران فروشی، اختفا و امتناع از عرضه کالا از موارد تخلفاتی بوده که در قالب این بازرسی‌ها به آن رسیدگی شده است.

کد خبر 4982159
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads