کد خبر: 203352 - تاریخ: شنبه، 25 جولای 2020 - 09:15

توسعه گردشگری گیلان نیازمند افزایش ثبت جهانی آثار است

– مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد : توسعه گردشگری استان نیازمند افزایش ثبت جهانی آثار است و در این راستا ثبت جهانی ماسوله در اولویت قرار دارد.

به گزارش خوبان، مسعود حلاج پور روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با وجودآنکه گیلان در سال گذشته میزبان ۵۰ میلیون مسافر بوده و جزو چهار استان برخوردار از آثار تاریخی و ثبتی کشور است اما از لحاظ ارزآوری و جذب سرمایه بسیار محروم مانده و توسعه این مهم نیازمند افزایش پایگاه‌ها و ثبت جهانی آثار است.
وی اظهار داشت: ثبت شهر تاریخی ماسوله می‌تواند علاوه بر حفظ این اثر شاخص، گیلان را بیش از پیش در مسیر گردشگری به ویژه گردشگری بین المللی قرار دهد؛ بدون عزم و اراده فرابخشی، همت همگانی و یکپارچه سازمان‌های مختلف استان، ثبت جهانی شهرتاریخی ماسوله محقق نخواهد شد.
حلاج پور ادامه داد: به تازگی دو اثر از گیلان به ثبت جهانی رسیده که یکی از دلایل؛ حفاظت از آنها و حفظ این میراث برای آیندگان است در واقع وظیفه اصلی ما حفظ و نگهداری این میراث کهن است و برای نیل به این هدف تحلیل و تفسیر اهمیت جنگل‌ها، تبیین فرهنگ هیرکانی و برنامه‌ریزی توسعه محور با رویکرد پایداری، حفظ محیط زیست و آموزش همگانی وظیفه‌ای خطیری است که بر دوش دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های مردمی و فعالان این حوزه است.
وی یادآور شد: میراثی که جهانی می شود، منحصر به فرد و فاقد جایگزینی بوده و برای همه بشریت ارزشمند هستند؛ از این رو محافظت و اهتمام به این آثار ارزشمند زمینه ای برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/۱۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads