کد خبر: 203327 - تاریخ: پنج‌شنبه، 23 جولای 2020 - 18:32

شهردار خمام در جلسه شورای اداری؛

نبود طرح جامع فاضلاب شهری، خمام را طی سال های آینده با مشکل مواجه می کند

موسی فکور فاضلاب شهری را یکی‌از مشکلات خمام مطرح نموده و با اشاره به عدم وجود طرح جامع فاضلاب، تصریح کرد : در شهر خمام حتی یک‌متر لوله‌گذاری توسط آب و فاضلاب وجود ندارد، چرا که طرح جامع فاضلاب وجود نداشته و اعتباری به‌ این‌طرح علی‌رغم کددار شدن در سال گذشته اختصاص نیافته است.

به گزارش خوبان خبر ، شهردار خمام روز گذشته در جلسه شورای اداری بخش خمام اعتبارات را موتور محرک امور عمرانی قلمداد نموده و با بیان اینکه اعتبارات به‌تناسب جمعیت، موقعیت جغرافیایی، ظرفیت‌های موجود و وسعت اختصاص می‌یابد، عنوان کرد : خمام از شاخصه‌های لازم برای جذب اعتبارات برخوردار بوده و انتظار می‌رود در توزیع آن عدالت رعایت شود.
موسی فکور فاضلاب شهری را یکی‌از مشکلات خمام مطرح نموده و با اشاره به عدم وجود طرح جامع فاضلاب، تصریح کرد : در شهر خمام حتی یک‌متر لوله‌گذاری توسط آب و فاضلاب وجود ندارد، چرا که طرح جامع فاضلاب وجود نداشته و اعتباری به‌ این‌طرح علی‌رغم کددار شدن در سال گذشته اختصاص نیافته است.
به گفته‌ی وی، لوله‌های فاضلاب به آب‌های سطحی و در نهایت رودخانه‌ها منتهی می‌شوند، که قطعاً در آینده مشکلات زیست‌محیطی را همانند گوهررود و زرجوب رشت رقم خواهد زد، لذا خواستار انجام مطالعات جامع هستیم تا حداقل لوله‌گذاری‌های جدید برای فاضلاب در راستای این‌طرح صورت بپذیرد.
فکور همچنین از عدم برخورداری محدوده شهری مرزدشت از آب شهری گلایه کرده و افزود : حوزه روستایی مرزدشت لوله‌گذاری و آب‌دار شده، اما محدوده شهری مرزدشت فاقد لوله‌گذاری است.

این‌مسوول در ادامه با اشاره به وضعیت کمربندی شهر خمام به‌عنوان پرترددترین مسیر گیلان به اذعان کارشناسان، ادامه داد : ۱۲۲,۵ متر برای حریم ضلع خارجی کمربندی در نظر گرفته شده و هیچگونه احداث یا سرمایه‌گذاری در ۵ کیلومتر از کمربندی وجود ندارد، چرا که در طرح هادی بعد از حریم ضلع خارجی حریم شهری لحاظ شده و عملاً ساخت و ساز را غیرممکن نموده است.
موسی فکور با بیان اینکه در زمان احداث کمربندی به اهالی آن‌منطقه وعده‌ی تجاری‌شدن زمین‌ها و بهره‌مندی از مزایای این‌جاده داده شده بود، یادآور شد : اخیراً درخواستی مبنی‌بر احداث یک پل از سوی فردی که همسر و فرزندش را در جریان حوادث این‌جاده از دست داده داشته‌ایم، اما شهرداری هیچگونه اختیاری در کمربندی نداشته و حتی نمی‌تواند از یک تابلوی کمربندی به‌جهت ایجاد درآمد بهره بگیرد.
به گفته‌ی وی، خواستار رفع مشکلات مذکور و حذف عنوان کمربندی از نام این‌جاده هستیم، چرا که با رفع موانع فرصت سرمایه‌گذاری نیز فراهم خواهد شد.
شهردار خمام همچنین بر لزوم صدور مجوز راه و شهرسازی برای تعریف سیمای شهری و احداث بلوار در ورودی خمام بعد از پلیس‌راه توسط شهرداری، موافقت شورای ترافیک استان با طرح ایجاد کنارگذر جدید برای پل غیرهمسطح به‌منظور جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به‌داخل شهر در مواقع بسته‌بودن مسیر پل یا جلوگیری از رفتن تا محدوده پلیس‌راه برای ورود به کمربندی از داخل شهر، تایید طرح اصلاح هندسی و کوچکتر شدن میدان ولیعصر (عج) در شورای ترافیک استان و صدور مجوز برای شهرداری به‌منظور انجام اصلاحات در میدان مذکور، و همچنین بهره‌گیری از معدن شن و ماسه برای انجام پروژه‌هایی همچون بازگشایی خیابان ۱۸ متری تاکید کرد.

 

منبع: خمام نیوز

انتهای پیام/۱۵۶


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads