کد خبر: 203269 - تاریخ: چهارشنبه، 22 جولای 2020 - 21:54

استاندار گیلان :

آموزش در بستر فضای مجازی تقویت شود/ در تولید محتوا پیشقدم باشیم

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه باید آموزش در بستر فضای مجازی گسترش یابد، گفت: آموزش و پرورش گیلان باید در تولید محتوا پیشقدم باشد.

به گزارش خوبان،  ارسلان زارع عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (ع) و اهمیت ازدواج، اظهار کرد: یکی از انتظارات ما از آموزش و پرورش توجه و بهره گیری از الگوی زندگی این دو زوج برای دانش آموزان در کلاس‌های درس و برنامه پرورشی است.

وی با بیان اینکه الگوی جوانان، محدودیت‌ها، توقعات و انتظارات به گونه‌ای تغییر یافته که با سبک زندگی والدین بسیار متفاوت است، گفت: آموزش و پرورش باید در راستای تحکیم خانواده تلاش بیشتری انجام دهد.

استاندار گیلان تأکید کرد: در این خصوص باید در همه مناطق آموزشی از مشاوران و روحانیون استفاده شود تا باور دانش آموزان در خصوص تحکیم بنیاد خانواده قوی شود.

وی با بیان اینکه تمام تحول در سطح جامعه در بستر آموزش و پرورش محقق خواهد شد، تصریح کرد: آنچه که آینده کشور را می‌سازد اجرای برنامه‌های تحول آفرین نظام آموزش پرورش است لذا سند بنیادین تحول آموزش پرورش باید مورد توجه قرار گیرد.

زارع در ادامه با اشاره به اینکه باید در کنار آمورش درسی به مهارت آموزی نیز باید به عنوان اصل اساسی مورد توجه قرار گیرد، افزود: توسعه پایدار و منابع انسانی مؤثر در توجه به این بخش شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی آموزش و سطح سواد در کشور گسترش و ارتقا یافته است، گفت: ایران از نظر شاخص‌های گسترش آموزش جز کشورهای برتر دنیا است.

زارع با اشاره به اینکه در ایام کرونا و تعطیلی مدارس، وزارت آموزش پرورش به طور کلی در سطح ملی از شبکه شاد به نحوه خوبی استفاده کرد، اظهار کرد: با راه اندازی این شبکه آموزشی فرایند آموزش و پرورش در دوران کرونا مدیریت شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا به سمت آموزش‌های الکترونیکی حرکت کرده‌اند، گفت: شیوع بیماری کرونا سبب تسهیل در روند استفاده از این ظرفیت شد. باید بستر فضای مجازی تقویت شود.

استاندار گیلان تأکید کرد: گیلان جز نخستین استان‌ها در شیوع بیماری کرونا بود، تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده شاید زودتر به وضعیت نرمال برسیم باید از این فرصت در توسعه این امر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید تلاش کنند تا همه مناطق دسترسی به این شبکه آسان و راحت باشد، تأکید کرد: آموزش و پرورش گیلان باید در تولید محتوا پیش قدم باشد. در بحث سخت افزاری و موارد آموزشی مشکلاتی در بخش روستایی بود که کاهش یافته است.

زارع در ادامه با اشاره به اینکه شیوع کرونا سبب شد تا سبک جدیدی از زندگی را تجربه کنیم، افزود: باید آموزش در بستر فضای مجازی را گسترش دهیم.

کد خبر 4980987

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads