کد خبر: 203231 - تاریخ: سه‌شنبه، 21 جولای 2020 - 17:12

در سه ماه نخست امسال؛

رشد ۲۸درصدی صادرات کالا از گیلان/ بیش از ۲۳۵ هزار تن کالا صادر شد

– رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به رشد ۲۸ درصدی صادرات کالا در سه ماه نخست امسال از این استان، گفت: ۲۳۵ هزار و ۴۱۰ تن کالا صادر شده است.

به گزارش خوبان ، فرهاد دلق پوش صبح سه شنبه در نشستی با اشاره به بسته حمایتی دولت پیرامون حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی، گفت: اعطای تسهیلات ۱۱ درصدی برای فعالان صادراتی در قالب بسته حمایتی یکی از بندهای بسته صادراتی است.

رئیس سازمان صمت گیلان افزود: جامع و مانع بودن و توجه به شرایط خاص اقتصادی و تجاری کشور با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه و همچنین مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا دو شاخص مهم تدوین بسته حمایتی سال ۱۳۹۹ است.

وی در ادامه به عملکرد بندر کاسپین در سال گذشته اشاره و با بیان اینکه ۱۱۷ کشتی به این بندر وارد و خارج شده اند، گفت: از ابتدای امسال نیز تاکنون ۶۲ کشتی به بندر کاسپین وارد و از آن خارج شده است.

دلق پوش توجه و توسعه صادرات غیر نفتی را مهم‌ترین راهکار برای برون رفت از شرایط امروز و تحریم و فشار عنوان و تصریح کرد: توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، صادرات به ۱۵ کشور همسایه و اعضای اتحادیه اوراسیا در بسته حمایتی دولت مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

وی با آمار صادرات سه ماهه نخست امسال از استان گیلان اشاره و بیان کرد: در این مدت بیش از ۲۳۵ هزار و ۴۱۰ تن به ارزش ۱۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار کالا از طریق بنادر استان گیلان صادر شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به رشد ۲۸ درصدی صادرات کالا در مقایسه با سال گذشته، افزود: در حوزه واردات نیز از لحاظ وزنی با رشد ۷۱ درصدی و از لحاظ ریالی با رشد ۳۵ درصدی مواجه بودیم.

وی به ثبت هزار و ۱۶ مورد ثبت سفارش برای مبادلات کالا اشاره و با بیان اینکه در این زمینه رتبه ششم در کشور هستیم، ادامه داد: در بخش صدور کارت بازرگانی نیز باید نهایت دقت انجام شود.

کد خبر 4979379

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads