کد خبر: 203206 - تاریخ: سه‌شنبه، 21 جولای 2020 - 08:29

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان:

تمرکز بر فرصتهای سرمایه گذاری در شیلات موجب تحول در اقتصاد گیلان می شود

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : تمرکز بر فرصت های سرمایه گذاری در صنعت شیلات و تولید محصولات شیلاتی موجب تحول جدی در اقتصاد استان می شود.

به گزارش خوبان، یونس رنجکش روز گذشته در حاشیه بازدید از مجتمع تولید ماهیان خاویاری بنیاد تعاون زندانیان کشور در رشت افزود : با توجه به ظرفیت ها و تجربه فعالیت های شیلاتی و بسترهای موجود در گیلان سرمایه گذاری در این صنعت، پردرآمد و زود بازده می باشد.
وی اظهار داشت : اگرچه فعالیت های مختلفی هم اکنون در شهرستان های گیلان در زمینه آبزی پروری وجود دارد اما فرصت ها و ظرفیت های موجود در این زمینه بسیار متنوع و قابل بهره وری بهتر است که باید سرمایه گذاران را به سمت آنها هدایت کرد.
وی افزود : وجود ساحل و دریا و منابع آبی در مناطق ‌کوهستانی و شرایط مناسب فعالیت در زمینه های پرورش و تکثیر آبزیان بویژه ماهیان خاویاری از مهمترین فرصت های شناخته شده در این زمینه است که می تواند در اشتغالزایی ، تولید درآمد و افزایش توان مالی و همچنین تولید ثروت ناشی از بهره وری از این فرصت ها بسیار حائز اهمیت باشد.
به گفته وی در کنار پرورش انواع آبزیان از سرد آبی و گرم آبی که در نواحی مختلف استان با بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی انجام می شود یکی از زمینه های مستعد و قابل توجه در تولید محصولات شیلاتی پرورش ماهیان خاویاری و تولید خاویاری است.
رنجکش ادامه داد: این بخش از تولیدات جذابیت های بسیاری برای سرمایه گذاری دارد که در کنار تولید گوشت ماهیان،  استحصال خاویار از مهمترین منابع درآمدی در این زمینه است که قابلیت های صادراتی آن نیز با توجه به برند نام خاویار ایران در بازارهای مصرف جهانی می تواند سرمایه بسیاری متوجه منافع ملی کشور و منفعت های منطقه ای و استانی کند.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان یکی از سیاست های اصلی استان را توجه به تولید محصولات منطبق با توان طبیعی و شرایط محیطی گیلان عنوان و خاطرنشان کرد :از طرح های مناسب و به روز در صنایع شیلاتی بویژه صنایع وابسته و فرآوری دارای قابلیت های صادراتی حمایت می شود.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان، زود بازده بودن ، سود آوری،  اشتغالزایی ، وجود بازار مصرف داخلی و خارجی ، شرایط مناسب تولید و اولویت های حمایتی   را از ویژگی های مهم در زمینه سرمایه گذاری در صنایع شیلاتی در استان گیلان عنوان کرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads