کد خبر: 203196 - تاریخ: دوشنبه، 20 جولای 2020 - 14:59

قرارداد تدوین نقشه مهندسی فرهنگی بخش خمام منعقد شد

حجت‌الاسلام اسدالله‌زاده از انعقاد قرارداد تدوین نقشه مهندسی فرهنگی بخش خمام با هدف تدوین سند چشم‌انداز فرهنگی ۱۶ ساله این بخش خبر داد.

به گزارش خوبان خبر؛ حجت‌الاسلام «حامد اسدالله‌زاده» پیش از ظهر امروز در مراسم انعقاد قرارداد نقشه مهندسی فرهنگی بخش خمام که با حضور جمعی از مسئولان این بخش در دفتر امام جمعه بخش خمام برگزار شد موازی‌ کاری‌های موجود در حوزه فعالیت‌های فرهنگی را یکی از معضلات این حوزه دانست و اظهار داشت: بنا به فرموده مقام معظم، فرهنگ روح حاکم بر تمام فعالیت‌های اجتماعی است.
 
امام جمعه بخش خمام با تاکید بر لزوم انسجام دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگ عنوان داشت: لازمه تحقق این امر این است که هر دستگاهی وظایف خود را متناسب با افق‌های تبیین شده در سندهای بالادستی به طور کامل بداند و به آن عمل کند.
 
وی با اشاره به اجرای پروژه طراحی نقشه جامع فرهنگی بخش خمام توسط موسسه فرهنگی سنجه سامانه گیلان گفت: در این پروژه بنا است تا وضعیت فرهنگ موجود در بخش خمام مورد پایش قرار گرفته و وضعیت مطلوب عملکردی دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ در این بخش نیز تبیین شود.
 
حجت‌الاسلام اسدالله‌زاده با اعلام اینکه سند فرهنگی بخش خمام صرفا یک پژوهش نیست که بعد از مدتی در کتابخانه قرار بگیرد افزود: این پروژه نقشه راه و اقدامی را برای تمام دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ ترسیم می‌کند.
 
*سند مهندسی فرهنگی برای تمام بخش‌های گیلان تدوین شود
 
«سیدمحمد محمدی» نیز در این جلسه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به مسائل فرهنگی اظهار داشت: امروز همه مسائل کشور مترتب از مسئله فرهنگ است.
 
مسئول موسسه فرهنگی سنجه سامانه گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دوهه اخیر تاکید فراوانی بر مسئله فرهنگ داشتند تصریح کرد: این تاکیدات سبب تصویب طرح نقشه فرهنگی کشور در سال ۹۲ شد.
 
وی با انتقاد از عدم فعالیت جدی در راستای اجرای طرح نقشه فرهنگی کشور افزود: امروز جوانان نخبه استان گیلان به‌صورت جهادی در حال فعالیت در این حوزه هستند و در این راستای ۳۶ مرکز رصدنمای جهانی را بررسی کرده و پروژه‌های فرهنگی در حال اجرا در سراسر جهان را نیز مطالعه کردند.
 
مسئول موسسه سنجه سامانه گیلان با اشاره به اجرای طرح تدوین نقشه مهندسی فرهنگی شهر رشت ابراز داشت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از این پروژه اجرا شده است.
 
محمدی با تاکید بر اینکه سند مهندسی فرهنگی باید برای تمام بخش‌های استان گیلان تدوین شود خاطرنشان کرد: تحقق این امر سبب ایجاد یک نقشه جامع مهندسی فرهنگی برای گیلان می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بخش خمام نخستین بخش شهرستان رشت است که برای آن نقشه مهندسی فرهنگی تدوین می‌شود گفت: بنا است تا در این پروژه سند چشم‌انداز فرهنگی ۱۶ ساله خمام تدوین شود.
 
 
 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads