کد خبر: 203155 - تاریخ: یکشنبه، 19 جولای 2020 - 20:24

استاندار گیلان:

توجه به ظرفیت بندر به عنوان یک مرکز اقتصادی ضروری است

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های این استان در حوزه بندری و با تأکید بر لزوم توجه به تنوع کالا و مقاصد صادراتی، گفت: توجه به ظرفیت بندر به عنوان یک مرکز اقتصادی ضروری است.

به گزارش خوبان،  ارسلان زارع پیش از ظهر یکشنبه در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و شورای مبادلات مرزی گیلان در استانداری با اشاره به تحریم و فشارهای ظالمانه استکبار علیه ایران، اظهار کرد: توجه و توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی مهم‌ترین راهکار برای جبران این فشار است.

وی با بیان اینکه امسال انجام ۶۰۰ میلیون دلار صادرات کالاهای غیر نفتی هدف گذاری شده است، افزود: بر اساس برنامه ریزی ها مقرر شده بود میزان صادرات در چهار ماهه نخست امسال ۲۰۰ میلیون دلار باشد که به دلیل کرونا و محدودیت‌های اعمال شده ۱۶۲ میلیون دلار بوده است.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت تلاش بیشتر برای جبران عقب ماندگی‌ها در این زمینه، گفت: عضویت در اتحادیه اوراسیا این ظرفیت را ایجاد کرده که امروز اکثر صادرات کالاهای غیر نفتی به کشورهای عضو این اتحادیه است.

وی در ادامه همچنین به ظرفیت‌های گیلان در حوزه مرزی نیز اشاره و با بیان اینکه شهرهای مرزی این استان زمینه ساز توسعه صادرات به کشورهای منطقه هستند، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی از ظرفیت‌های گیلان در این زمینه استفاده شود.

زارع با اشاره به فعالیت بنادر استان گیلان در زمان شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: باید با مدیریت جهادی این موضوع در دستور کار قرار گیرد و همچنین باید تلاش شود تا تجار گیلانی بتوانند از تسهیلات لازم در زمینه دریافت مجوز و یاران سود استفاده کنند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به تنوع کالا در حوزه بندری، گفت: باید به دنبال بازارهای جدید نیز برای کالاهای خود باشیم ظرفیت‌های بندر به عنوان یک مرکز اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 4977624

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads