کد خبر: 203129 - تاریخ: یکشنبه، 19 جولای 2020 - 08:43

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تکمیل تصفیه خانه‌ بیمارستان‌های گیلان نیازمند اعتبار ۶۳ میلیارد ریالی است

سالاری با اشاره به وضعیت مطلوب پسماند در بیمارستان‌های استان، گفت: تکمیل تصفیه خانه‌های بیمارستان‌های گیلان نیازمند اعتبار ۶۳ میلیاردی هستند.

به گزارش خوبان به نقل از شبستان، «ارسلان سالاری» عصر امروز (شنبه، ۲۸ تیر) در نشست مجمع نمایندگان استان در مجلس یازدهم که در سالن اجلاس دیوان محاسبات گیلان برگزار شد. با اشاره به اینکه وضعیت پسماند در تمامی بیمارستان‌ها مطلوب است و به صورت ۱۰۰درصد جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: این زباله‌ها شامل تمامی زباله‌های عادی، عفونی، نوک تیز، برنده، شیمیایی و دارویی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه همه بیمارستان‌های استان دارای دستگاه بی خطرسازی پسماند بیمارستانی (اتوکلاو) هستند، گفت: پسماندهای بیمارستانی ابتدا تخریب فیزیکی، سایز بندی و خنثی سازی با محلول های اسیدی و بازی و همچنین با اضافه کردن سیمان، گچ، آهک، شن و ماسه در کنار انجام آزمایش توسط آزمایشگاه معتمد محیط زیست، تبدیل به بلوک سیمانی می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات این دانشگاه در خصوص سیستم تصفیه خانه‌های فاضلاب بیمارستان‌های استان اظهار کرد: مجموعا ۲۶ دستگاه سیستم تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی در گیلان وجود دارد که پنج دستگاه قدیمی، ۱۶ دستگاه جدید، سه دستگاه به روز رسانی شده و دو دستگاه نیز در حال ساخت است.

سالاری با اشاره به تولید روزانه ۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب پساب تصفیه‌شده درمانی در استان، افزود: یک هزار و ۸۰۰ متر مکعب در تصفیه‌خانه‌های جدید و ۷۰۰ متر مکعب در تصفیه خانه‌های قدیمی به صورت روزانه پساب تصفیه‌شده درمانی تولید می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به پیشرفت اجرایی احداث تصفیه‌خانه‌های بیمارستانی استان، بیان کرد: سیستم تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان‌های رازی رشت، ۱۷ شهریور رشت، امیر المومنین(ع) رشت، دکتر پیروز لاهیجان، امام خمینی(ره) صومعه‌سرا، سیدالشهدا لاهیجان، ۳۱ خرداد منجیل، شهید انصاری رودسر و سلامت رستم آباد با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد روبرو هستند.

وی خاطرنشان کرد: سیستم تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان‌های حشمت و شفا رشت با پیشرفت ۸۰ درصد، پورسینا و ولایت رشت با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد و بیمارستان الزهرا(س) این شهر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی همراه است.

سالاری با تأکید بر اینکه برای تصفیه خانه‌های جدید و به روز رسانی شده ۱۰۲ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است، اذعان کرد: ۶۳ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تصفیه خانه و شبکه جمع آوری پساب‌های بیمارستانی گیلان اعتبار لازم است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads