کد خبر: 203123 - تاریخ: شنبه، 18 جولای 2020 - 17:39

استاندار گیلان:

برخورد با متخلفان بدون اغماض خواهد بود | ضرورت افزایش تاب‌آوری در دو بخش سلامت و اقتصاد

استاندار گیلان با بیان اینکه نظارت بر فعالیت واحدهای عرضه اقلام و کالاهای بهداشتی به شهروندان تشدید می شود و برخورد با متخلفان نیز بدون اغماض خواهد بود، گفت: توجه داشته باشیم ترویج سبک زندگی جدید متناسب با شرایط کرونایی، نیازمند آموزش و اقناع افکار عمومی است.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که محمدرضا احمدی‌سنگری از نمایندگان شهرستان رشت، خلیل بهروزی فر نماینده شهرستان‌های فومن و شفت و مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند؛ با یادآوری تلاش‌های ایثارگرانه نزدیک به پنج ماهه کادر درمان استان اظهار داشت: روند رو به افزایش مبتلایان بیماری کووید ۱۹ طی روزها و هفته های اخیر، بار دیگر نشان داد که مراقبت های جمعی و فردی باید به عنوان یک اصل، مورد توجه همگان قرار گیرد و لازم است فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای پیشگیری از شیوع بیماری، از سوی آحاد مردم رعایت شود.

وی داشتن گفتمان مشترک در همه بخش های جامعه را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای ارتقاء سطح بهداشت و توجه به پروتکل ها ادامه داد: در کنار اینکه از شهروندان و عموم جامعه می خواهیم نسبت به توصیه های بهداشتی و مورد لحاظ قرار دادن آنها اهتمام ورزند، باید در این خصوص فرهنگ سازی شود.

استاندار گیلان افزود: موضوع نظارت بر استفاده از ماسک که الزام مورد اتفاق نظر همه متخصصان است، علاوه بر نهادهای مسئول، باید توسط خود مردم نیز صورت گیرد.

وی با اشاره به اثربخشی تشدید نظارت ها و برقراری پاره ای محدودیت ها همچون لزوم ارائه خدمات در ادارات به آنانی که از ماسک استفاده می کنند یا ضرورت استفاده کارمندان از ماسک، تأکیدات همیشگی مبنی بر لزوم در پیش گرفتن سبک زندگی جدید و ضرورت آموزش و اقناع افکار عمومی را یادآور شد.

وی نقش کمیته رسانه و فضای مجازی در کنار صدا و سیما در این ارتباط را مهم خواند و افزود: باید با اطلاع رسانی های گسترده و به میدان آوردن ظرفیت های تبلیغی و رسانه ای در این مسیر گام برداشته شود.

دکتر زارع با بیان اینکه برخی شهرستان ها همچون رودسر، ماسال و رضوانشهر از میزان متوسط کشوری رعایت پروتکل های بهداشتی نیز فراتر عمل کرده اند ، گفت: در مرکز استان نیز انتظار داریم مردم بیش از گذشته به دستورالعمل های بهداشتی توجه کنند.

وی به معرفی داروخانه های متخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی استان طی روزهای اخیر اشاره و اضافه کرد: نظارت، بررسی و پایش واحدهای صنفی امری مهم است که کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد استانی مدیریت کرونا باید بصورت مستمر انجام دهد.

استاندار گیلان بیان داشت: هفته گذشته به تصریح متذکر شدم که برگزاری مراسم جشن و عزا طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، ممنوع است و بار دیگر تأکید می کنم خودداری از برگزاری تجمعات و محافل خانوادگی، اصلی مهم و ضروری برای مقابله با کروناست.

دکتر زارع توجه به گسترش زیرساخت های الکترونیک و ارائه خدمات بهینه در این بخش را امری مهم خواند و تأکید کرد: بستر استفاده مردم از خدمات مبتنی بر فضای مجازی در حوزه های مختلف حقوق شهروندی، بیش از گذشته فراهم شود و توسعه خدمات دولت الکترونیک شتاب گیرد.

وی گفت: تمامی دستگاه ها و نهادهای خدمات رسان باید درباره خدماتی که امکان ارائه آنها از طریق روش الکترونیکی وجود دارد، به مردم اطلاع رسانی کنند تا آنان بدانند برای دریافت چه خدماتی می توانند از دولت الکترونیک، فضای مجازی، تلفن یا … بهره بگیرند، زیرا این اقدام گامی جدی در جهت جلوگیری از ترددهای غیرضروری است.

استاندار گیلان به ابلاغیه ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر ممنوعیت افزایش بیش از ۱۵ درصدی اجاره بهای منازل مسکونی در شهرهای استان اشاره و خاطرنشان کرد: در صورتی که موجر بالاتر از رقم مذکور، مبلغی را تعیین و این مسئله مورد رضایت مستأجر نباشد؛ دستگاه قضایی حکم تخلیه صادر نخواهد کرد.

وی همچنین بر ضرورت تلاش مضاعف برای ارتقاء جایگاه گیلان در خصوص دریافت تسهیلات مرتبط با کرونا تأکید کرد و گفت: توسعه فضای کسب و کار و حفظ اشتغال، امری مهم است و برای تحقق جهش تولید باید به آن بیشتر توجه و از ایجاد اضطراب در جامعه خودداری کرد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه همزمان با مبارزه فراگیر با کرونا، باید تاب‌آوری ملی را در دو بخش سلامت و اقتصادی بالا برد، افزود: روند تولید و اشتغال تداوم یابد و در این چارچوب ضروری است تا دستورالعمل های حفاظتی و بهداشتی، با دقت در مراکز صنعتی رعایت شود.

وی همچنین به شکل گیری تجمعات انسانی در مراکز عرضه خدمات به شهروندان همچون مراکز تعویض پلاک خودرو یا رعایت ناکافی پروتکل‌های بهداشتی هنگام برگزاری آزمون‌های راهنمایی و رانندگی و نگرانی هایی که در این ارتباط وجود دارد، اشاره کرد و گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل ها، بطور موقت این آموزشگاه ها تعطیل می شوند.

زارع در خاتمه سخنانش این انتظار را از بازاریان و اصناف مطرح کرد که همچون همیشه، انصاف و عدالت را رعایت کرده و کالاها و اجناس را با قیمت متعادل به شهروندان عرضه کنند.

استاندار گیلان اظهار داشت: لازم است بازدیدهایی مستمری از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت گیرد و مبنای عمل برای فعالیت واحدهای مختلف صنفی یا ارائه‌دهنده خدمات، گزارش های این دانشگاه خواهد بود.

FacebookTwitterWhatsAppTelegramEmailShare

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads