کد خبر: 203107 - تاریخ: شنبه، 18 جولای 2020 - 08:37

معاون نظارت و بازرسی صمت گیلان

برخورد با متخلفین انبارهای نگهداری کالا در گیلان

معاون نظارت و بازرسی صمت گیلان گفت: با انبارهای متخلف نگهداری کالا برخورد می شود.

به گزارش خوبان ، محمد درویش کردار در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از انبارهای نگهداری کالا گفت:  گفت: در راستای حمایت از مصرف کنندگان و جلوگیری از احتکار، گرانفروشی و قاچاق کالاهای اساسی، پایش انبارهای نگهداری کالا در اولویت بازرسی کارشناسان سازمان بوده و با بهره گیری از ظرفیت سامانه جامع انبارها در سه ماهه سال جاری از ۲۰۴۱ محل انبار کالا بازدید و بازرسی به عمل آمد که منجر به شناسایی ۷۱ واحد انبار متخلف به ارزش بیش از سی و دو میلیارد و سیصد میلیون ریال شده است.  

وی در ادامه تصریح کرد: این طرح برای مقابله با محتکرین و سو استفاده کنندگان شرایط بازار که نسبت به جمع آوری کالاهای عمومی و ضروری مردم و امتناع از عرضه آنها در سطح بازار اقدام می‌کنند، انجام می‌شود.

درویش ادامه داد: براساس ابلاغیه ها و دستورالعمل های وزارت صمت، همه مراکز نگهداری کالا و همه کالاهای وارداتی و یا تولید داخل و یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ ارز رسمی در شمول کالاهای هدف ستاد تشدید احتکار و اختفا قرار گرفته و باید نسبت به ثبت اطلاعات انبار و همچنین ثبت ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها و نگهداری کالا به آدرس www.nwms.ir اقدام کنند.
وی بر ثبت اطلاعات انبارهای موجود در استان تاکید کرد و گفت: در صورتی که مشخصات کالا و انبارها ثبت نشود فعالیت انبارهای شناسایی شده غیرقانونی بوده و احتکار یا عدم اعلام موجودی محسوب می شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گیلان، در طرح نظارتی مذکور با اشاره به مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پدیده قاچاق را ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه‌ریزی‌های ملی برای رشد و بالندگی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گیلان، با اشاره به لزوم مشارکت مردمی در مقابله با محتکرین و سو استفاده کنندگان شرایط بازار از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه با بازرسان و کارشناسان سازمان صمت  در مبارزه با محتکرین و سو استفاده کنندگان شرایط بازار همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به در خصوص بازار گرانفروشی، احتکار و سایرتخلفات صنفی را به سامانه دریافت شکایات سازمان ۱۲۴ اعلام دارند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads