کد خبر: 203087 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 جولای 2020 - 17:12

رئیس سازمان صمت گیلان:

بهره برداری از فرآورده های معدنی برای اجرای پروژه ها در گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان بر ضرورت بهره برداری از فرآورده های معدنی برای اجرای پروژه ها تأکید کرد و گفت: محدودیت های موجود اجرای پروژه ها را با کندی مواجه کرده است.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق پوش ظهر پنجشنبه در اولین جلسه شورای معادن گیلان در استانداری با بیان اینکه این استان در حوزه معادن ظرفیت‌های فراوان و متنوعی دارد، اظهار کرد: گیلان بر خلاف استان همجوار با وجود داشتن چنین ظرفیتی اما بهره چندانی از ذخایر معدنی خود ندارد.

رئیس سازمان صمت گیلان با تأکید بر اینکه انتظار داریم با تصمیمات شورا در راستای رونق اقتصادی استان موانع موجود در این بخش برطرف شود، افزود: وجود محدودیت در بهره برداری از ذخایر معدنی در استان گیلان اجرای پروژه‌ها را با هزینه‌های بسیار همراه کرده است.

وی با بیان اینکه وجود این مانع سبب کندی در اجرای پروژه‌ها استان گیلان نیز شده است، گفت: برای تأمین نیاز پروژه‌ها باید از فرآورده‌های معدنی موجود در استان استفاده کنیم.

دلق پوش به انجام مطالعات در زمینه پهنه‌های جدید در سازمان زمین شناسی اشاره و تصریح کرد: بهره گیری از عمق معادل مهم‌ترین اولویت ما در این زمینه است.

وی همچنین با اشاره به اجرای مزایده معدن در سال جدید، افزود: اجرای دو مزایده در پایان شهریور ماه امسال نیز در دستور کار قرار دارد. فعال سازی و واگذاری معادل متروکه از مهم‌ترین دلایل برگزاری این مزایده‌ها است.

رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۹ قانون معادن؛ هر گونه برداشت و حمل غیرمجاز مواد معدنی، تجاوز به حقوق دولتی و جرم است، تصریح کرد: نیروی انتظامی در این زمینه باید با متخلفان برخورد جدی انجام دهد.

وی تأمین نیاز مصالح پروژه‌های عمرانی را مهم‌ترین اولویت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان عنوان و بیان کرد: رفع نیاز به مواد اولیه کارگاه‌های دانه بندی شن و ماسه در راستای آبادانی و حفظ اشتغال در بخش معادن استان گیلان از دیگر اولویت‌ها است.

کد خبر 4975674

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads