کد خبر: 203082 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 جولای 2020 - 17:05

هدف گذاری ۶۶ میلیون یورو وزارت صمت برای داخلی سازی تولید

معاون وزیر صمت از برگزاری سه میز داخلی سازی تولید تا پایان سال خبر داد و گفت: در چند هفته گذشته میز ساخت داخل با هدف گذاری ۶۶ میلیون یورو برگزار شده و تا پایان سال سه میز ساخت داخل دیگر در صنعت خودرو برگزار می‌شود.

به گزارش خوبان،   مهدی صادقی نیارکی امروز و در حاشیه سفر سرپرست وزارت صمت به استان گیلان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهمترین هدف وزارت صمت اجرایی شدن نهضت ساخت داخل، اظهار کرد: باید زمینه را برای تحقق شعار سال فراهم کرده و تنها راه حل برای انجام این کار اجرای نهضت ساخت داخل است و در همین خصوص ۳.۲ میلیارد دلار در راستای اجرای نهضت داخلی سازی هدف گذاری شده که سهم گیلان ۴۵ میلیون دلار است.

وی با تاکید بر لزوم تامین منابع ارزی ریالی برای تحقق نهضت ساخت داخل افزود: برای انجام این نهضت منتظر تحقق منابع نمانده و برنامه هایی از جمله برگزاری میزهای ساخت داخل در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر صمت از برگزاری سه میز ساخت داخل تا پایان سال خبر داد و گفت: در چند هفته گذشته میز ساخت داخل با هدف گذاری ۶۶ میلیون یورو برگزار شده و تا پایان سال سه میز ساخت داخل (داخلی سازی تولید) دیگر در صنعت خودرو برگزار می‌شود.

نیارکی با اذعان به اینکه مسئله داخلی سازی تولید باید به یک رویکرد در کشور تبدیل شود، بیان کرد: در ماه آینده برگزاری نخستین میز داخلی سازی تولید در صنایع لوازم خانگی و سپس ماشین آلات معدنی و سایر صنایع در دستور کار وزارت صمت قرار دارد تا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و سیاست اقتصاد مقاومتی، حداکثر منافع را از درون زایی اقتصاد و نگاه به توان داخلی کسب کنیم.

وی‌ توسعه صادرات از محل تحریک تقاضای داخلی را دو بال مهم در این حوزه دانست و افزود: برای تکمیل توسعه داخلی باید بحث توسعه صادرات را از محل تحریک تقاضای خارجی را به عنوان دو بال این عرصه جدی گرفت تا در حوزه اقتصادی، حفظ اشتغال و تقویت ارزش افزوده با رونق همراه شویم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ی

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads