کد خبر: 203070 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 جولای 2020 - 09:36

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان

پروژه های احیای تالاب انزلی در قالب برنامه هفت ساله تدوین شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان بیان کرد: پروژه های احیای تالاب انزلی در قالب برنامه میان مدت هفت ساله از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۵ تدوین شده است.

به گزارش خوبان،  ساسان کفایی افزود: ابعاد مدیریت احیای تالاب از جمله مدیریت فاضلاب، پسماند، حفاظت از اکوسیستم، مدیریت رسوبات حوزه آبخیز، پایش تالاب، فعالیت های اکوتوریستی، برنامه های آموزشی و ارتقای فرهنگ زیست محیطی در قالب ۱۰ کد پروژه تعریف شده است.
وی اظهار داشت: این عناوین از پروژه ها در قالب برنامه میان مدت هفت ساله تدوین شده و پس از تایید نهایی در ستاد ملی هماهنگی مدیریت احیای تالاب های کشور در دستور کار ‌دستگاه ها و ادارات استان برای اجرایی شدن قرار می گیرد.
کفایی با بیان اینکه با تمام توان نفس تازه ای به ستاد احیای تالاب انزلی دمیده شده است، اظهار داشت : با اعتقاد به خرد جمعی و کار تیمی در حل مشکلات زیست محیطی، کارگروه های هفت گانه ای در زیرگروه دبیرخانه احیای تالاب انزلی شکل گرفته که با حضور دستگاه های متولی گام های موثری در راستای حفاظت و احیای تالاب انجام می شود.
وی تالاب انزلی را تالابی با ارزش جهانی دانست و گفت: این تالاب و جنگل های هیرکانی که ثبت جهانی شده متعلق به همه مردم جهان است و این موضوعات باید موجب دغدغه بیشتر در حفظ و احیا باشد.

وی اضافه کرد : در رفع مشکلات زیست محیطی استان با دستگاه های مختلف تعامل می کنیم و کلام خردمندانه آن است که قابل پذیرش بوده و منطق هم بر آن است که یک تعامل سازنده و موثر با دیدگاه نظارتی و حاکمیتی و در عین حال نظارت اجرایی به رفع مشکل کمک خواهد کرد.

کفایی، شعاربرنامه ریزی شده در حوزه کاری حفاظت محیط زیست استان را  ” گیلان؛ قلب محیط زیست ایران ” ذکر کرد و گفت : اصل و خط قرمز ما حفظ محیط زیست و رعایت سلامت مردم است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads