کد خبر: 203039 - تاریخ: چهارشنبه، 15 جولای 2020 - 09:45

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان:

سند «مهارت» گیلان تنظیم شد/آموزش های مهارتی به بیش از ۵۰ هزار نفر

مدیر کل آموزش و فنی و حرفه ای گیلان با اشاره به تنظیم سند مهارت این استان، گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی آموزش های مهارتی دریافت کردند.

به گزارش خوبان، سید محمد حسینی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای مهارت گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به اینکه آموزش‌ها در فنی و حرفه‌ای به دو بخش شاغلان و کارجویان انجام می‌شود، اظهار کرد: این آموزش‌ها در گروه‌های مختلف آسیب دیدگان اجتماعی نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها در مراکز فنی و حرفه‌ای بر اساس استانداردها بین المللی، ترویج فرهنگ کارآفرینی و توسعه کسب و کار انجام می‌شود، گفت: ۲۰ مرکز دولتی با ۱۵۰ کارگاه و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در قالب هزار و ۱۵ کارگاه و اشتغال ۲ هزار نفر در حال حاضر در استان گیلان فعال هستند.

حسینی در ادامه با اشاره به ارائه آموزش‌ها در بخش دولتی، گفت: حدود ۲۶ هزار نفر در این بخش تحت آموزش قرار گرفته اند و به بیش از ۲۸ هزار نفر نیز در بخش خصوصی آموزش داده شده است.

وی ارائه آموزش مهارتی در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، کشاورزی، صنایع دریایی، شیلات و خدمات بازرگانی و پوشاک عنوان و تصریح کرد: در سال گذشته با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در چهار حوزه از جمله توسعه آموزش‌های مشارکتی با انعقاد ۸۰ تفاهم نامه و ۱۰۱ قرار داد آموزشی تلاش شد آموزش‌ها بر اساس سند آمایش توسعه سرزمینی ارتقا داده و در بخش گردشگری فعالیت بیشتری داشته باشیم.

حسینی به همکاری با صنوف مختلف برای سنجش حرفه‌ای نیروی کار و راه‌اندازی خانه‌های صنایع دستی و طرح افزایش درآمدی روستاییان نیز اشاره و بیان کرد: در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی نیز توسعه آموزش‌های مشارکتی با تاکید بر آموزش‌های منجر به اشتغال را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان از تنظیم سند مهارت استان گیلان خبر داد و گفت: رونمایی از سامانه شاغلان که تعاملی بین فنی و حرفه‌ای و سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام می‌شود و نتیجه افزایش کیفیت ساخت و ساز در گیلان خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز دوره‌های زیادی برای مدیران بوم گردی فعال و آن‌هایی که اخذ تسهیلات داشته اند برگزار می‌کنیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads