کد خبر: 203036 - تاریخ: چهارشنبه، 15 جولای 2020 - 09:11

فرماندار رشت:

تردد بی‌رویه مردم در مکان‌های پرجمعیت نگران‌کننده است‌

فرماندار رشت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را امری ضروری خواند و گفت: تردد بی‌رویه مردم در مکان‌های پرجمعیت نگران‌کننده است.

به گزارش خوبان،  فتح اللهی در ستاد مدیریت کرونا شهرستان رشت که در محل فرمانداری برگزار شد با تأکید بر اینکه بی‌توجهی به امر استفاده از ماسک و رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی مشکلات جبران ناپذیری را برای جامعه ایجاد می‌کند اظهار داشت: تردد بی‌رویه مردم در مکان‌های پرجمعیت نگران‌کننده است.

فرماندار رشت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، توجه رانندگان تاکسی به هنگام فعالیت و محدود کردن مسافران را یکی از موضوعاتی که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد اعلام کرد و بیان داشت: دغدغه های اقتصادی در بحران کرونا ویروس افزایش یافته است اما باید تلاش کنیم به نحوی از آثار و تبعات منفی آن کاسته شود.

وی رفع مشکلات به وجود آمده پس از شیوع کرونا را با درک همگان از این وضعیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بستر اقتصاد پویا، تحقق شعار جهش تولید و زمینه‌سازی برای توسعه اقتصادی آن هم در شرایط فعلی تنها با رعایت توصیه‌های بهداشتی و داشتن سلامت جامعه مهیا می‌شود.

فتح اللهی با اشاره به اینکه کشورمان با وحدت و همدلی در مقابله با  بیماری منحوس کرونا از کشورهای توسعه‌یافته هم پیشی گرفته است خاطرنشان کرد: با فرا رسیدن ماه محرم و صفر و راه‌‌اندازی دسته‌های عزاداری کنترل بیماری مشکل‌تر می‌شود بنابراین باید همه در این راستا آموزش‌های لازم را فرا بگیرند و به توصیه‌ها توجه کنند.

وی نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط مردم را بسیار تعیین‌کننده تلقی کرد و با بیان اینکه خبرنگاران باید در این بخش بیشتر از گذشته ورود کنند اظهار داشت: رسانه‌ها با انجام کارهای خبری باید عموم مردم را به رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا ویروس آگاه کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به اینکه در راستای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا مردم باید از حضور در اجتماعات و مکان‌های پرجمعیت پرهیز کنند ابراز داشت: اگر مکان‌ها و فضاهای تولیدی و کسب و کارها تعطیل شود برخی از افراد با مشکل جدی اقتصادی روبه‌رو می‌شوند که خسارات آن جبران‌ناپذیر است.

فرماندار رشت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را دو موضوع مهم در مقابله با کرونا ویروس اعلام کرد و افزود: رسیدن به توسعه پایدار بدون سلامت امکان‌پذیر نیست از سوی دیگر در شرایطی که با بحران شیوع کرونا در جامعه مواجه هستیم حل همه مشکلات با وحدت، اتحاد و هم‌دلی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/۶۱۴/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads