کد خبر: 20303 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 مارس 2013 - 10:44

سرایت پدیده موقشنگ‌ها به فوتبالیست‌های خارجی حاضر در ایران + عکس

خوبان خبر: از مدل موی تایسونی تا گوشواره های مدل فلان گرفته تا تیپ و قیافه های آنچنانی بازیکنان خارجی حاضر در لیگ برتر فوتبال، آنچنان در فصل اخیر خودنمایی می کند و گویی مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش منتظر پایان اسفند و بیدار شدن از خواب زمستانی هستند.

به گزارش خوبان به نقل از مشرق، بازتاب گسترده و اظهارنظرهای مختلفی که پیرامون رواج پدیده موقشنگ های فوتبالیست رخ داد، نشان داد که اگرچه الزامات قانونی برای رعایت شئونات در بین فوتبالیست های ایرانی وجود ندارد اما همچنان حساسیت ها زیاد و دغدغه ها فراوان است.

کم کم به پایان لیگ برتر فوتبال نزدیک می شویم و این در حالی است که همچنان حضور بازیکنان منشوری در تیمها به طور ملموس حس می شود؛ بازیکنانی که در لیگ امسال با خیال راحت و به دور از خطر محرومیت و تذکر کمیته منشور اخلاقی، مدل مو، ابرو و سایر موارد ظاهری خود را به دلخواه به سوی آرایش های غیر عرف برده اند.

نکته ای که در این مورد بیشتر به چشم می آید این است که برخی بازیکنان خارجی پس از حضور در لیگ ایران رو به منشوری شدن می گرایند. این نکته نیز در لیگ امسال بیش از پیش به چشم می آید. این موضوع زمانی بیشتر آزاردهنده می شود که این بازیکنان خارجی با توجه به گرانی و نوسانات نرخ دلار، رقم های نجومی از پول بیت المال را به جیب می زنند ولی در سایه مدیریت ناکارآمد مسئولان، کوچکترین توجهی به هنجارها و ارزشهای جامعه ندارند.

فوتبالدوستان هنوز قضیه “جان نگودی” بازیکن سالهای قبل ابومسلم را به خاطر دارند که هنگام مسابقه در پشت نیمکت و رو به تماشاگران قضای حاجت کرده بود. او در آن زمان از سوی کمیته منشور اخلاقی به شدت جریمه شد و همین جریمه و تنبیهات مشابه، جلوی بسیاری از کج رفتاری بازیکنان را چه در زمین و چه خارج از آن گرفت.

با نگاهی گذرا به بازیکنان خارجی این فصل لیگ برتر، به این نتیجه می توان رسید که کمرنگ شدن بحث منشور اخلاقی در لیگ امسال باعث گستاخی برخی از آنها شده تا این حد که برخی از این بازیکنان خارجی به راحتی با هرنوع تیپ و پوشش در میادین و یا اماکن عمومی حاضر می شوند.

لوپز بازیکن گوشواره ای

شاید بتوان عنوان منشوری ترین بازیکن خارجی این فصل را به فلاویو لوپز مهاجم 28 ساله و پرتغالی تراکتورسازی اختصاص داد.

او که از لحاظ فنی در سطح بالایی است و معمولا بازی خوبی از خود به نمایش می گذارد اخیرا با گوشواره سر تمرینات تراکتور حاضر می شود و مسئولان این تیم هم کاری به کارش ندارند.

لوپز امسال 10 گل برای تراکتور به ثمر رسانده و اخیرا با سایر مهاجمان این تیم به خاطر برخی مسائل به مشکل برخورده است. نمونه آخر این اختلاف نظر مربوط به بازی تراکتورسازی و  فجر سپاسی بود که سید صالحی مهاجم تراکتور به خاطر اینکه با لوپز مشکل پیدا کرد و از سرمربی این تیم خواست او را تعویض کند.

بازیکنانی که عشق مدل ” تایسونی ” دارند

نیلسون دروازه بان این فصل پرسپولیس به خوبی از دروازه سرخپوشان در این فصل محافظت کرده و تمام کارشناسان او را از بسیاری از دروازه بانان ایران بهتر می دانند. این دروازه بان 37 ساله برزیلی علی رغم سن بالایش واکنش های سریعی انجام می دهد و از رفلکس بالایی برخوردار است اما گویا او هم در سایه بی توجهی مسئولان، علاقه زیادی به مدل موی ” تایسون” دارد و معمولا با این شکل و شمایل در تمرینات و بازیها ظاهر می شود.

دیوید ویکروم مهاجم صبای قم و مگنو باتیستا بازیکن نفت تهران هم از جمله بازیکنان خارجی این فصل لیگ برتر هستند که به این مدل مو علاقه زیادی دارند.

سوشاک مدافعی با موهای عجیب و غریب

بازیکن 28 ساله و استرالیایی سپاهان که از نیم فصل به جمع زردپوشان اصفهانی اضافه شده است معمولا به عنوان بازیکن ذخیره به میدان می آید و موی پشت سر خود را به صورت منشوری آرایش می کند؛ بدین صورت که لایه های نازکی از موی پشت سرش بلند تر از بقیه موهایش است.

به فهرست این بازیکنان می توان ایوان پترویچ و استوان باتیس از مس کرمان و کارکوبه از داماش گیلان را هم اضافه کرد.

این نکته را هم نباید فراموش کرد که موارد ذکر شده تنها گوشه ای از مشکلات فرهنگی و لجام گسیختگی رفتاری بازیکنان خارجی لیگ برتر است و بسیاری از کارهای آنها مانند حضور در مجالس نامناسب یا از دید بسیاری پوشیده می ماند و یا بعد از گذشت زمان فاش می شود.

مطمئنا اگر نظارت صحیحی روی نحوه عملکرد غیر فوتبالی بازیکنان از سوی مسئولان تیمها و مدیران کمیته منشور اخلاقی وجود داشت، بسیاری از این مسائل به وجود نمی آمد و الگوی برخی بازیکنان داخلی نیز نمی شدند. اگرچه این فهرست بسیار بلندتر از موارد فوق است اما یکتفی بالاشاره …

 

انتهای پیام/14


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads