کد خبر: 203011 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 جولای 2020 - 08:50

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان

افزایش حدود ۲ هزار نفری مستمری بگیران تامین اجتماعی در گیلان

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: در دو ماهه اول امسال در یک رکورد شکنی بی سابقه تعداد ۱۹۱۸ نفر مستمری بگیر به آمار مستمری بگیران افزوده شده است که رشدی ۱/۴ درصدی را تنها در دو ماه در بردارد.

به گزارش خوبان، علی حسین نژاد با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۴۱۴ هزار بیمه شده اصلی و ۱۳۶ هزار مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود جامعه یک میلیون و ۲۳۰هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان هستند گفت: حدود ۷۸۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری بصورت عادی و بیش از ۲۰ هزار نفر مشمولین دوران کرونا هستند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ مبلغ ۲۰۱ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت شد یعنی ماهانه بیش از ۵/۱۶ میلیارد تومان که این رقم با توجه به مبلغ افزایش ها درسال جاری به حدود ۲۰ میلیارد تومان در ماه رسیده است گفت: در سال گذشته حدود ۸۴۰۰ مستمری بگیر با متوسط ماهانه ۷۰۰ نفر به جرگه مستمری بگیران استان اضافه شد که گروه بازنشستگان بیشترین سهم را در این بین داشته است و شاهد رشد ۶/۶ درصدی در این بخش هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در دو ماهه اول امسال در یک رکورد شکنی بی سابقه تعداد ۱۹۱۸ نفر مستمری بگیر به آمار مستمری بگیران افزوده شده است که رشدی ۴/۱ درصدی را تنها در دو ماه در بردارد افزود: ضریب پشتیبانی استان با ۳/۱ کمترین میزان در کشور است.

حسین نژاد با بیان اینکه بیمه مشاغل آزاد بویژه در گروه زنان خانه دار در سال گذشته با ۹ درصد رشد همراه بوده است یادآور شد: اعمال افزایش میزان مستمری ها با ۱۵ درصد رشد برای افراد عادی و ۲۶ درصد رشد برای حداقل بگیرها مبلغی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان به تعهدات ماهانه تامین اجتماعی افزود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۳ درصد لیست های حق بیمه یعنی حدود ۶۵۰ هزار مورد اینترنتی انجام شده است  گفت: حدود ۷۰ درصد فیش های حق بیمه یعنی حدود یک میلیون و ۳۸۸ هزار مورد اینترنتی بود.

 مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ۷۰درصد ابلاغ احکام الکترونیکی انجام می شود، یادآور شد: افزون بر ۷۰ هزار بیمه شده مشاغل آزاد، قریب به ۲۴ هزار بیمه شده اختیاری، ۲۹ هزار کارگر ساختمانی و افزون بر ۳۰ هزار و ۵۰۰ راننده بزرگترین گروه های بیمه ای بعد از بیمه شدگان اجباری هستند.

حسین نژاد ادامه داد: تعداد ۹۳ هزار بازنشسته، ۷۰۰۰ از کارافتاده و ۳۶ هزار بازمانده، جامعه مستمری بگیران استان را تشکیل می دهند.

وی اجرای پرونده الکترونیک، توسعه خدمات غیرحضوری، افتتاح پنج کارگزاری رسمی جدید، استقرار شعبه آستانه در ساختمان جدید، افزایش دامنه خدمات واگذار شده به کارگزاری ها برای تسریع و تسهیل خدمت به مخاطبین، برپایی دوره های آموزشی برای کارفرمایان، اعضای هیات ها، رابطین بیمه ای و بازنشستگان، اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای و حذف اعتبار دفترچه های درمانی را از مهمترین اقدامات و دستاوردهای سازمانی در استان طی ماه های سپری شده سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads