کد خبر: 203001 - تاریخ: دوشنبه، 13 جولای 2020 - 10:20

فرماندار شهرستان رشت:

۵۰ درصد تاکسی‌های شهرستان رشت فرسوده است

– فرماندار شهرستان رشت گفت: حدود ۶ هزار تاکسی در شهرستان رشت داریم که ۵۰ درصد آن فرسوده است و باید از چرخه فعالیت خارج شود.

به گزارش خوبان ، فتح‌اللهی امروز در جلسه‌ای در فرمانداری رشت با بیان اینکه هر کدام از ما باید بنا به وظایف اداری مکمل یکدیگر باشیم اظهار داشت: سیاست‌های دولت در راستای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و ماندگار کردن روستاییان در این مناطق است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه این شهرستان مبلغ ۱۰۶ میلیارد تومان سهم تسهیلاتی دارد گفت: ۳۹۰ طرح را به بانک‌های عامل تعرفه کردیم که بیش از حد تعیین شده است و تعداد طرح‌های دریافت شده نیز ۳۷۱ طرح بوده که ارزش آن ۹۸ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای گیلان در کنار رودخانه و جنگل هستند که هر کدام از اینها ظرفیتی برای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار است بیان کرد: فاصله نزدیک بین شهر و روستا انگیزه حضور افراد در روستاها را بیشتر کرده است.

فتح‌اللهی شهرستان رشت را ویترین خدمات در تمامی موضوعات دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه شهری نیازمند تسهیلات هستیم و مراجعه مردم به فرمانداری نیز بیشتر شده است لذا اگر ظرفیتی وجود دارد که بتواند در بحث فعالیت اقتصادی به مردم کمک کند باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه حدود ۶ هزار تاکسی در شهرستان رشت داریم که ۵۰ درصد آن فرسوده است و باید از چرخه فعالیت خارج شود تصریح کرد: مردم توان تعویض تاکسی‌های فرسوده را ندارند و وضعیت فعلی وسایل نقلیه نیز نارضایتی مسافران و رانندگان را در پی داشته که ضرورت دارد اقداماتی در این زمینه انجام دهیم.

فتح‌اللهی جمعیت روستایی این شهرستان را ۲۶۰ هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: اگر جمعیت مذکور به‌درستی ساماندهی شود معضلاتی مانند حاشیه‌نشینی برطرف می‌شود و باید با ایجاد فضا و بازارچه دائمی و ارائه محصولات صنایع دستی و روستایی به ارتقاء معیشتی آنها کمک کنیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه استانداری گیلان زمینه توسعه فعالیت‌های مبتنی بر علم و فناوری را فراهم کرده است خاطرنشان کرد: باید با حمایت و توسعه فعالیت‌های واحدهای شتاب‌دهنده و استارتاپی اقتصاد و اشتغال منطقه را ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/۶۱۳/ ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads