کد خبر: 202941 - تاریخ: شنبه، 11 جولای 2020 - 09:59

روزانه ۸۰۰ تن زباله در شهر رشت تولید می‌شود/ پروژه تصفیه‌خانه سراوان ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شهردار رشت با بیان اینکه پروژه تصفیه‌خانه شیرابه سراوان رشت ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: روزانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن زباله در شهر رشت تولید می‌شود.

به گزارش خوبان، ناصر حاج‌محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران سراوان و پسماند انباشت‌شده در آن را یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث آلوده‌شدن رودخانه‌های شهر رشت می‌شود دانست و اظهار داشت: پروژه تصفیه‌خانه شیرابه سراوان رشت ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شهردار رشت یکی از مؤلفه‌های تعیین‌کننده برای کلانشهر شدن را جمعیت آن اعلام کرد و با بیان اینکه کلانشهرها باید حداقل یک میلیون نفر جمعیت داشته باشند عنوان کرد: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال ۹۵ شهر رشت حدود ۶۷۲ هزار نفر جمعیت دارد اما با این حال به علت برخی مؤلفه‌ها به عنوان کلانشهر محسوب می‌شود.

حاج محمدی با تأکید بر اینکه شهرداری رشت در حال حاضر از یک آئین‌نامه ویژه کلانشهرها استفاده می‌کند و تا افق سال ۱۴۰۰ هم  جمعیت آن به یک میلیون نفر می‌رسد تصریح کرد: شهر رشت طبق تقسیمات شهری دارای ۵ نقطه است که هر کدام از این نقاط دارای شهردار جداگانه‌ای بوده و کارها را پیگیری می‌کنند.

وی از افتتاح پروژه تصفیه‌خانه شیرابه سراوان رشت در چند روز آینده خبر داد و با تأکید بر اینکه حوضچه‌های بیرونی آن هم‌اینک در حال ساخت است ابراز داشت: تمامی تجهیزات مورد نیاز این پروژه خریداری و نصب شده‌اند از طرفی با حل و فصل معضل پسماند سراوان می‌توانیم قدم‌های خوبی را جهت ساماندهی دو رودخانه رشت برداریم.

شهردار رشت جلوگیری از سرازیر شدن فاضلاب‌هایی که در طول ۳۲ کیلومتر رودخانه‌های شهر رشت به داخل آن ریخته می‌شود را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: ساخت جداره‌های این دو رودخانه هم از جمله کارهایی است که باید اجرایی شود و با نهایی شدن آن یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر رشت برطرف می‌شود.

حاج محمدی بهسازی محیط شهری را از جمله اهداف و رویکردهای شهرداری رشت ذکر کرد و با بیان اینکه شهرداری بیش از ۱۰ پروژه در بخش محیط‌زیست دارد اظهار داشت: ساماندهی پسماند با ۹۱ میلیارد تومان اعتبار و بهسازی پروژه لندفیل سراوان از جمله طرح‌هایی است که شهرداری در این بخش به دنبال تحقق آن است.

وی مهم‌ترین مشکل شهر رشت را در حال حاضر بهبود کیفیت اکوسیستم شهر تلقی کرد و با اشاره به اینکه تالاب عینک در مرکز رشت رها شده است گفت: روزانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن زباله در شهر رشت جمع‌آوری می‌شود از طرفی پول اخذ شده از مردم حتی کفاف پرداخت هزینه‌های ۴ هزار نفر پرسنل شهرداری رشت را هم نمی‌دهد.

شهردار رشت معضل حمل و نقل را از دیگر مسائل و مشکلاتی که شهر رشت با آن مواجه است خواند و با تأکید بر اینکه برای اجرای تراموای شهر رشت هنوز موافقت شورای عالی ترافیک گرفته نشده است افزود: در برنامه جامعی که برای شهر رشت تدوین شده منطقه پنج این کلانشهر برای بلندمرتبه‌سازی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۶۱۴/س


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads