کد خبر: 202868 - تاریخ: چهارشنبه، 8 جولای 2020 - 09:34

متخصص بیماری‌های عفونی مطرح کرد:

افزایش فوتی‌های کرونا نتیجه مسافرات‌های بی‌رویه خرداد ماه است

مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی اظهار داشت: افزایش فوتی‌های کرونایی به عدد ۲۰۰، نتیجه مسافرات‌های بی‌رویه خرداد ماه است.

به گزارش خوبان،  مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگوی تیتر امشب شبکه خبر گفت: شمار تلفات کرونا به ۲۰۰ نفر رسید و این عدد ۲۰۰ یک فاجعه است. مریض‌های کرونایی که اخیراً به “آی سی یو” می‌رسند؛ بسیار پیشرفته است.

مردانی گفت: این بیماری شدیدترین قدرت واگیری را از بین همه بیماری‌هایی که تاکنون وجود داشته، دارد. فردی که به کرونا مبتلا شده است باید قرنطینه واقعی را رعایت کند.

وی افزود: می‌گویند که اگر جامعه‌ای ۳۰ درصد به کرونا مبتلا شده باشد قدرت واگیری بیماری کاهش پیدا می‌کند. درصد بیشتری از خوزستانی‌ها به بیماری کرونا مبتلا شده اند. این بیماری قدرت آلوده کنندگی بیشتری دارد.

مردانی گفت: بعد از مراعات فروردین و حتی ۱۳ بدر کرونا کاهش پیدا کرد این نشان می‌دهد که اگر به صورت واقعی رعایت کنیم این بیماری فروکش می‌کند.

وی افزود: دوره بیماری ۱۴ روز است. کرونای این روز‌ها نتیجه مسافرت‌های بی رویه خرداد است.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: همه تقصیر‌ها به عهده مردم نیست مردم دیگر خسته شده‌اند. بازگشایی‌ها در برخی اصناف مثل هتل ها، غذاخوری ها، کلاس‌های آموزشی و برگزاری عروسی‌ها در بیشتر شدن آمار کرونا تاثیر جدی دارد.

مردانی درباره واکسن افزود: ۱۵۰ شرکت در پی کشف واکسن هستند و امید است که تا آخر سال میلادی در دسترس باشد؛ اما نباید به امید واکسن بود.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: باید به فاصله گذاری اجتماعی اعتقاد داشته باشیم. کوشش‌های جهانی برای واکسن انجام می‌شود، اما ما باید رعایت کنیم.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: علامت عمده برای درگیری ریه به کرونا، درد قفسه سینه، سرفه، تنگی نفس و تب است.

مردانی گفت: با هر عطسه و سرفه نباید سی تی اسکن گرفته شود. انجام سی تی تاثیری در بیماری ندارد؛ بلکه باید این موارد کنترل شده از طرف پزشک باشد. مواجهه با بیماری، داشتن تب و پرسنل بیمارستانی باید آزمایش بدهند.

وی افزود: برخی افراد که کرونا داشته اند، اما در آزمایش سلولوزی نشان داده نمی‌شود و همین باعث کوتاهی بیمار در رعایت موارد بهداشتی می‌شود و افراد بیشتری از اطرافیان را آلوده می‌کند.

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه نباید کرونا با برخی بیماری های عفونی مقایسه شود، گفت: آنفلوانزا درمان و واکسن موثر دارد، اما کرونا ندارد.

 

انتهای پیام/۸۵۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads