کد خبر: 202861 - تاریخ: چهارشنبه، 8 جولای 2020 - 08:50

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رشت عنوان کرد

ضرورت توجه به تامین سلامت افراد سالخورده

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رشت گفت: تامین سلامت افراد سالخورده، یکی از بزرگترین دغدغه مسئولین است و به خصوص در ایام شیوع کرونا این دغدغه بسیار افزایش یافت.

به گزارش خوبان ، فریبرز سعیدی کیا در جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان رشت با اشاره به اینکه سن مشخصی برای تعریف یک شخص به عنوان یک سالمند وجود ندارد، اظهار کرد: گاهی شخص از لحاظ فیزیولوژیکی و عوامل ژنتیکی می‌تواند در سنین پایین‌تر یا بالاتر از عرف رایج، سالمند لقب بگیرد و این امر در نقاط مختلف دنیا متفاوت است.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت افزود: انتظار سالمندان حفظ کرامت و احترام آنها در سطح خانواده و جامعه و دریافت خدماتی در خور از سوی مسئولین است.

وی با بیان اینکه بحث تامین اوقات فراغت، یکی از مشکلاتی است که در رابطه با سالمندان عزیز کشورمان وجود دارد، تصریح کرد: تامین سلامت افراد سالخورده، یکی از بزرگترین دغدغه مسئولین است و به خصوص در ایام شیوع کرونا این دغدغه بسیار افزایش یافت.

سعیدی‌کیا بر آسیب‌های روحی ناشی از شیوع این ویروس در سالمندان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در رسانه‌ها و فضای مجازی اخباری از تاثیر مخرب بیماری کووید ۱۹ در افراد سالمند بیش از سایر قشرهای اجتماع، منتشر می‌شود، بر این نگرانی‌ها بیشتر دامن زده می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرسان رشت ادامه داد: نظر به پیش‌بینی وقوع پیک دوم این بیماری، باید مباحث پژوهشی در خصوص روش‌هایی برای ایجاد ایمنی در سالمندان با لحاظ کردن کلیه نیازهای اقتصادی و اجتماعی آنان صورت پذیرد.

وی نظارت و سرکشی از مجموعه‌های نگهداری از سالمندان را از سوی کارشناسان بهداشتی و سایر ادارات ذیربط، ضروری خواند و گفت: در خصوص شیوع آنفلوانزای فصلی نیز، مرکز بهداشت از هم اکنون تمهیدات مورد نیاز را جهت تامین تعداد واکسن مورد نیاز افراد سالمند مستقر در مراکز بهزیستی و دیگر مجموعه‌های خصوصی بیندیشند.

سعیدی‌کیا با اشاره به میزان اعتبارات اندک اداره بهزیستی در مبحث حمایت از افراد سالخورده، خاطرنشان کرد: باید در خصوص این مهم، از فعالیت سمن‌ها، مجموعه فعالین اجتماعی و گروه‌های معنوی فعال کمک بگیریم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت، استان گیلان را بر اساس آمارهای موجود، پیرترین استان کشور خواند و افزود: این امر رسالت و ارادت ما را نسبت به سالمندان و تامین نیازمندی‌های ایشان به گونه‌ای شایسته، افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads