کد خبر: 202802 - تاریخ: دوشنبه، 6 جولای 2020 - 17:39

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

پرداخت ۶۰۰ میلیون تومانی تسهیلات حمایتی به بنگاه‌‌های آسیب دیده از کرونا در گیلان

علیزاده با بیان اینکه چهار هزار و ۵۹۵ پرونده برای متقاضیان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در گیلان تشکیل شده است گفت: تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این کسب و کارها پرداخت شده است.

به گزارش  خوبان، «عباس علیزاده »  با اشاره به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا اظهارکرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروی کار پرداخت تسهیلات را در دستور کار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اختصاص اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا و سهم گیلان از این تسهیلات افزود: هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان جهت حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا به گیلان اختصاص یافته است که در حال ثبت نام متقاضیان هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۴ رسته شغلی برای دریافت این تسهیلات حمایتی معرفی شده است ادامه داد: مراکز گردشگری، دفتر خدماتی، مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع صنایع دستی، حمل و نقل عمومی برون و درون شهری، تولید و توزیع غذاهای آماده، پوشاک، کفش، توزیع خشکبار و آبمیوه، قنادی، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها و مراکز زیبایی، مراکز و مجتمع‌های تفریحی و ورزشی، مراکز هنری، رسانه‌ایی و فرهنگی، مراکز پرورش گل و گیاه و ماهیان پرورشی از جمله این رسته‌ها هستند.

علیزاده ادامه داد: از زمان ثبت‌نام تا تعیین‌تکلیف برای دریافت وام ۱۵ روز طول می‌کشد که ۱۷ بانک و موسسه مالی در گیلان متولی پرداخت این تسهیلات حمایتی هستند.

وی با تاکید بر تسریع پاسخ‌دهی بانک‌ها به متقاضیان افزود: چهار هزار و ۵۹۵ پرونده برای متقاضیان تشکیل شده است که ۱۱ هزار و ۸۳۸ نفر اشتغال را در بر می‌گیرد.

علیزاده افزود: مجموع تسهیلات پرداختی برای این پرونده‌ها ۱۳۵ میلیارد تومان است که صبح روز شنبه(۱۵ تیر) ۶۰۰ میلیون تومان توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات حمایتی مرتبط با مشاغل راه و شهرسازی با سه هزار و ۶۴۲ فقره پرونده و اشتغال سه هزار و ۷۱۸ نفر است اذعان کرد: مشاغل مرتبط با سازمان صنعت و معدن با ۵۴۲ پرونده و سه هزار و ۲۴۳ نفر اشتغال در جایگاه دوم قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به تدابیر دولت برای مشاغل غیررسمی و خصوصی افزود: برای مشاغل غیررسمی و غیربیمه‌ای نیز تسهیلات حمایتی در نظر گرفته شده که به ازای هر یک شغل‌ احراز شده در کنار کارفرماها هشت میلیون تومان پرداخت می‌شود که در روزهای آتی اطلاع رسانی می‌شود.

وی تسهیلات حمایتی برای مشاغلی که به دستور دولت تعطیل شدند را ۱۶ میلیون تومان اعلام کرد و عنوان داشت: برای واحدهای متاثر از ویروس کرونا که به‌صورت اختیاری فعالیت خود را متوقف کردند ۱۲ میلیون و رانندگان نیز ۶ میلیون تومان تسهیلات تعیین شد.

وی با اشاره به شیوه بازپرداخت تسهیلات حمایتی کرونا گفت: بازپرداخت این تسهیلات ۲۴ ماهه که از اول مهر آغاز می‌شود با دوره تنفس سه ماهه است.

مدیرکل با اشاره به محدودیت منابع دولت که بخشی از این تسهیلات از محل اعتبارات بانک‌ها پرداخت می‌شود تاکید کرد: دولت بانک‌ها را موظف کرد تا تسهیلات ۱۶ میلیون تومانی را با ارائه سفته متقاضی پرداخت کنند، ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومانی با وثیقه سفته متقاضی و یک ضامن و ۴۸تا ۱۶۰میلیون تومان سفته و ۲ضامن، ۱۶۰تا ۲۰۰میلیون تومان سفته با سه ضامن و بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان تضمین صندوق‌های ضمانت با تشخیص بانک است.

 

وی خاطرنشان ساخت: دستفروشان و کارگرانی که شامل رسته‌های ۱۴گانه بوده و از طرف دستگاه اجرایی مربوطه مورد تایید باشند، مشمول دریافت تسهیلات مرحله دوم (شامل افراد بیمه نشده) می‌شوند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads