کد خبر: 202782 - تاریخ: دوشنبه، 6 جولای 2020 - 09:35

به وقت سلامت؛

کمبود ویتامین K خطر مرگ سالمندان را افزایش می دهد

مطالعات نشان می دهد افراد مسن دارای کمبود ویتامین K در مقایسه با سالمندان دارای میزان کافی این ویتامین، ۱۳ سال زودتر در معرض مرگ قرار دارند.

به گزارش خوبان، «ژیلی شان»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در این باره می‌گوید: «اگرچه هر الگوی رژیم غذایی سالم حاوی ترکیبی متفاوتی از اجزای رژیمی است، اما مطالعه ما نشان می‌دهد که پیروی از هر نوع رژیم غذایی سالم با کاهش ریسک بیماری قلبی عروقی مرتبط است.»

در این مطالعه بر امتیاز چهار نوع الگوی رژیم غذایی تمرکز شد: شاخص تغذیه سالم ۲۰۱۵؛ رژیم جایگزین مدیترانه ای؛ شاخص رژیم غذایی گیاهی سالم؛ و شاخص تغذیه سالم جایگزین.

اگرچه این چهار نوع رژیم غذایی باهم فرق داشتند، اما همگی بر مصرف غلات کامل، سبزیجات، میوه، حبوبات و مغزیجات آجیلی و مصرف کمتر گوشت قرمز و فراوری شده و نوشیدنی‌های قندی تاکید داشتند.

آنها با استفاده از داده‌های مربوط به ۷۵ هزار زن در یک مطالعه، حدود ۹۱ هزار زن در مطالعه دیگر، و بیش از ۴۳ هزار مرد، هر رژیم غذایی را با ریسک بیماری قلبی عروقی مقایسه کردند.

در طول چندین دهه پیگیری وضعیت این افراد، محققان دریافتند افرادی که رژیم غذایی سالمی داشتند در مقایسه با افرادی که همواره رژیم غذایی سالمی نداشتند، ۱۴ تا ۲۱ درصد کمتر با ریسک بیماری قلبی عروقی روبرو بودند.

همه الگوهای سالم غذایی دارای تأثیر مشابه بر کاهش ریسک بیماری قلبی عروقی بودند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads