کد خبر: 202752 - تاریخ: یکشنبه، 5 جولای 2020 - 09:13

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان:

محیط‌بانان امسال ۱۶ هکتار از اراضی ملی را در گیلان از زمین‌خواران بازپس گرفتند

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: رفع و جلوگیری از تصرف بیش از ۱۶ هکتار اراضی ملی و حفاظت شده توسط زمین‌خواران از موفقیت‌های امسال محیط بانان در گیلان است.

به گزارش خوبان، ساسان اکبری‌پور، با بیان اینکه محیط‌بانان نمونه گیلانی توسط معاون رئیس‌جمهور، رئیس و فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط‌زیست تقدیر شدند اظهار داشت: در ۳ ماه امسال ۴۵ قبضه انواع سلاح‌ شکاری از متخلفان در گیلان کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان تقدیم ۴ درصد شهید و ۷ درصد جانباز از کل پرسنل محیط‌بانان کشور را آماری عجیب اما واقعی از مظلومیت و ایثار محیط‌بانان کشور خواند و گفت: محیط‌بانان در حین انجام وظیفه خطیر خود یعنی پاسداری از نهاده‌های خلقت به این موفقیت دست یافتند و این آمار بی‌نظیر است. 

اکبری‌پور با بیان اینکه امسال هم مانند سال‌های گذشته چهار نفر از محیط‌بانان گیلان توانستند به عنوان محیط‌بانان نمونه استانی در کشور مطرح شوند افزود: در مراسمی که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد این محیط‌بانان فداکار و متعهد گیلانی مورد تقدیر معاون رئیس‌جمهور، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و فرمانده یگان قرار گرفتند.

وی از عملکرد قابل‌ قبول محیطبانان حفاظت محیط زیست گیلان در مدت ۳ ماه ابتدا امسال در سطح کشور سخن گفت و تصریح کرد: مجموع کشفیات محیط‌بانان استان گیلان در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته‌ است به طوری‌که تا‌کنون و در ۹۰ روز بیش از ۴۵ قبضه انواع سلاح شکاری از متخلفان کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به اینکه علاوه بر این‌ها محیط‌بانان گیلانی بیش از ۵ هزار مورد ادوات را از متخلفان در حین تخلف کشف و ضبط کردند گفت: رفع و جلوگیری از تصرف بیش از ۱۶ هکتار از اراضی ملی و حفاظت شده توسط زمین‌خواران از دیگر موفقیت‌هایی است که در این مدت توسط محیط‌بانان کسب شد.

اکبری‌پور مواردی مانند کمبود نیرو، کمبود خودرو، موتورسیکلت مناسب و نظایر آن را از جمله مشکلاتی که محیطبانان با آن مواجه هستند اعلام کرد و بیان داشت: امیدواریم با حضور و پیگیری‌های مدیریت جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست استان گیلان امسال شاهد رفع بسیاری از این کمبود‌ها در عرصه محیطبانی استان باشیم.

وی محیط‌بانی را حرفه‌ای بسیار حساس و خطیر تلقی کرد و ضمن اعلام اسامی محیطبانان نمونه گیلان افزود: منصور قاسمیان از پاسگاه اغوزی سیاهکل، فرزاد پور احمدی از پاسگاه شاندرمن ماسال، کریم رحمانی از پاسگاه جوکندان تالش و نصیر یاری از پاسگاه محیطبانی اسپند صومعه‌سرا به عنوان محیطبانان نمونه گیلانی معرفی شدند.

اکبری‌پور ایثار و فداکاری محیط‌بانان شاهد و جانباز را یادآور مسئولیت بسیار سنگین و خطیر خانواده بزرگ محیط‌زیست در این عرصه دانست و عنوان کرد: محیط‌­بانان، از فداکارترین اقشار جامعه هستند و گاهی اوقات با جان خود که با ارزش‌ترین دارایی انسان‌ها محسوب می‌شود، شجاعانه در مقابل متجاوزین به طبیعت ایستادگی می­‌کنند.

انتهای پیام/۶۱۴/ ز


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads