کد خبر: 202747 - تاریخ: یکشنبه، 5 جولای 2020 - 09:02

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان:

افزایش بسترهای کسب درآمد پایدار در روستاها اولویت دولت است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به هزینه ۱۹ میلیارد تومانی دولت ها در روستاها، گفت: افزایش بسترهای کسب درآمد در روستاها در اولویت برنامه های دولت قرار دارد.

به گزارش خوبان، علی اوسط اکبری مقدم عصر شنبه در همایش روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سالن غدیر استانداری گیلان، اظهار کرد: استان گیلان دارای هزار و ۸۳۴ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای دهیاری‌های خودکفا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که مدیران روستایی از بین خود مردم انتخاب می‌شوند، افزود: فعالیت دهیاران از اقشار مختلف قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۸۲ دولت بیش از ۱۹ میلیارد تومان برای روستاها هزینه کرده است، تصریح کرد: اختصاص ۸۱ درصد اعتبارات دولتی به روستاها نشان می‌دهد نگاه اقتصادی در این بخش متمرکز است.

اکبری مقدم با تاکید بر اینکه مدیریت در روستا همچون شهر نیازمند توجه جدی است، افزود: هدف دولت این است که بسترهای کسب درآمد پایدار در سطح روستاها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند یکی از اصلی ترین مشکلات در روستاها است، گفت: با توجه به گردش پذیر بودن بسیاری از روستاهای استان گیلان باید مدیریت پسماند در اولویت اصلی مدیران روستایی قرار گیرد.

اکبری مقدم با اشاره به اینکه در برخی از روستاهای استان گیلان شاهد پیشرفت همه جانبه هستیم، تصریح کرد: محدود بودن منابع مالی نیز نتوانسته است امید به توسعه را از بین ببرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان استفاده از ظرفیت آب بندان ها را فرصتی مغتنم در بخش روستایی دانست و خاطر نشان کرد: دولت بر اساس مفاد قانونی مصوب کرده است با حفظ مالکیت‌های خصوصی منابع، دهیاران از ظرفیت‌های موجود در سطح آب بندان ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اقدامات مثبت دولت در راستای افزایش امنیت شغلی دهیاران، گفت: دولت تلاش می‌کند با افزایش درآمدهای دولتی و استفاده از ظرفیت بخش‌های خصوصی جهت امنیت شغلی مدیران روستایی گام بردارد.

اکبری مقدم با تاکید بر اینکه دهیاران برای مدیریت بحران در روستاها تلاش کنند ظرفیت‌ها و امکانات خود را ارتقا دهند، افزود: دهیاران به عنوان بازوان توانمند دولت می‌تواند در کنترل شیوع بیماری کرونا نقش مؤثری ایفا کنند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads