کد خبر: 202696 - تاریخ: پنج‌شنبه، 2 جولای 2020 - 22:11

عصر امروز:

از پروژه آیینه کاری امامزاده حسن (ع) خمام رونمایی شد

عصر امروز با حضور جمعی مسولین، پروژه آیینه کاری امامزاده حسن (ع) خمام رونمایی شد.

به گزارش خوبان خبر ؛ حجت‌الاسلام ستار علیزاده، عصر امروز در آیین رونمایی از پروژه آیینه کاری حرم امامزاده حسن (ع)خمام با تبریک ولادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: بقاع متبرکه و مزار امامزادگان قطب دینی و فرهنگی هر منطقه هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه با اشاره به وجود ۹۴۰ بقعه متبرکه و مزار شریف امامزادگان در گیلان، افزود: مزار امامزادگان در گیلان نشان هویت دینی و ولایی و بیانگر دین مداری و برخورداری از فرهنگ علوی در این خطه است.

علیزاده، مزار امامزادگان را محل نزول رحمت و برکات الهی دانست و گفت: بقاع متبرکه ذخیره معنوی برای ما هستند. مزار امامزادگان و بقاع متبرکه خیمه گاه اهل بیت، انقلاب و ولایت است.

علیزاده با بیان اینکه در طول یک سال گذشته مردم استان گیلان بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال به بقاع متبرکه کمک کردند ابراز داشت: در حال حاضر، برنامه‌های عمرانی در بقاع متبرکه استان گیلان اجرا می‌شوند و مجموع هزینه‌های آن نیز توسط خیرین تأمین شده است.

سید عباس موسوی در این مراسم نیز با بیان اینکه حرم امامزاده حسن (ع) خمام بعد پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده به دلیل رطوبت زیاد دیواره قسمت حرم فرسوده شده بود، افزود: پروژه آیینه کاری حرم امامزاده حسن (ع)خمام از اسفندماه سال گذشته آغاز و تیرماه ماه امسال به کار خود پایان داده است.

رئیس هیئت امناء مسجد جامع خمام با اشاره به آیینه کاری حرم امامزاده حسن (ع) ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است ، افزود:بخشی از مبلغ هزینه فوق را اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان رشت و قسمتی دیگر آن را خیرین بخش کمک کردند.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads