کد خبر: 202667 - تاریخ: پنج‌شنبه، 2 جولای 2020 - 09:15

تورهای غیر مجاز را آسیبی برای گردشگری استان گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، فعالیت تورهای غیر مجاز را آسیبی برای گردشگری استان دانست و تاکید کرد: نظارت‌ در زمینه برگزاری تورها در استان افزایش یافته و به شدت با گروه‌های گردشگری غیرمجاز برخورد می‌شود

به گزارش خوبان مسعود حلاج پور،افزود: یکی از آسیب‌های گردشگری در استان گیلان فعالیت‌ تورهای غیرمجاز است که در ماه گذشته باعث خسارات جانی و مالی بسیاری شده است.
وی اظهار داشت: همزمان با گشایش هتل ها و بازگشایی گردشگری در استان، اطلاعیه‌های این اداره‌کل در خصوص گروه‌های غیرمجاز گردشگری شدت گرفت اما متاسفانه هنوز شاهد بروز اخبار ناگوار در این خصوص هستیم و بار دیگر از گردشگران می خواهیم فریب تبلیغات تورهای غیر مجاز را نخورند.
وی ادامه داد: تقاضا می کنیم گردشگران از هرگونه سفر با گروه‌های غیر مجاز گردشگری پرهیز کنند زیرا در صورت بروز حادثه هیچ گونه پوشش بیمه‌ای برای جبران خسارات ناشی از حادثه وجود نداشته و مسئولان این گروه‌ها تعهد عرفی، اخلاقی و قانونی نسبت به مسافران و حوادث را ندارند.
وی افزود: افراد سودجو با تبلیغات و جلب توجه گردشگران به بهانه عرضه خدمات ویژه و با عناوین جذاب بدون داشتن هیچ گونه مجوز قانونی اقدام به اطلاع رسانی تورهای خود در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی می کنند که مشکلات متعددی برای مسافران و گردشگران ایجاد می کندز

وی تصریح کرد : باید گردشگران پیش از هر گونه دریافت خدمات از دارا بودن مجوزهای لازم توسط این گروه‌ها اطمینان حاصل نمایند.
حلاج پور یادآور شد : اجرای تورهای گردشگری صرفا در حیطه وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز از این اداره‌کل با همراهی راهنمای مجاز کارت ‌دار بوده و چنانچه افراد یا گروه‌ها بخواهند به صورت خودسرانه اقدام به تبلیغ، اجرا و فروش خدمات گردشگری نمایند، طبق بند ۷ قانون صنعت گردشگری با آنها برخورد خواهد شد.
در روزهای اخیر بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط دفتر بررسی، همکاری و اطلاعات واصله از سوی راهنمایان گردشگری، ۱۷ گروه غیرمجاز برگزار کننده تور که بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به برگزاری تورهای گردشگری می‌کردند، شناسایی و برای تشکیل پرونده و برخوردهای لازم به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

این افراد بدون توجه به مقررات و قوانین وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ایجاد گروه‌هایی در فضای مجازی و تبلیغ تور، اقدام به اجرای تور بدون رعایت دستورالعمل‌ها و استانداردهای مصوب معاونت گردشگری می‌کردند که پس از شناسایی به مراجع قضایی معرفی شدند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads