کد خبر: 202647 - تاریخ: چهارشنبه، 1 جولای 2020 - 09:22

فرماندار رشت در جلسه شورای آب کشاورزی تاکید کرد؛

لزوم شناسایی مشکلات حوزه کشاورزی/میزان برداشت در هکتار افزایش یابد

فتح اللهی با بیان اینکه زمین های مزروعی سال به سال کاهش پیدا می کند و یا تغییر کاربری می دهد، گفت: باید میزان برداشت در هکتار را افزایش دهیم و ارزش اقتصادی را بالا ببریم.

به گزارش خوبان، علی فتح اللهی در جلسه شورای آب کشاورزی این شهرستان با بیان اینکه برنج به عنوان محصول استراتژیک استان های شمالی از سوی دولت تعیین شده است، افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم شهرستان از طریق فعالیت های حوزه کشاورزی، امرار معاش می کنند، تامین آب کشاورزی مزارع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به وجود بالاترین  سطح زیر کشت برنج کشور در شهرستان رشت، اظهار داشت: اهمیت این جلسه از آن جایی دو چندان می شود که برنج به عنوان محصولی استراتژیک، تامین کننده امنیت اقتصادی کشور محسوب می شود.

مقام عالی دولت در مرکز استان گیلان تشخیص و شناسایی دقیق مشکلات و مسائل پیش روی کشاورزی شهرستان را اولین و مهمترین گام در راستای توسعه  و رونق کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: جلسات شواری کشاورزی نباید محدود به فصل کشاورزی باشد بلکه باید در سایر ماه های سال نیز با طیب خاطر به دنبال ارتقاء و رونق کشاورزی در شهرستان باشیم.

فرماندار رشت با تاکید بر این که تخصیص اعتبارات در بخش کشاورزی بر مبنای شاخص و معیار انجام خواهد شد، افزود: باید در روند توزیع آب دقت شود تا کمترین مشکل برای عزیزان کشاورز وجود داشته باشد.

فتح اللهی با بیان اینکه زمین های مزروعی استان و به تبع آن شهرستان رشت نه تنها محدود است بلکه به دلایل مختلف از قبیل تغییر کاربری، سال به سال در حال کاهش است، تصریح کرد: باید با استفاده از تکنولوژی و علم روز به دنبال ارتقای میزان برداشت برنج در هکتار باشیم  تا شرایطی  ایجاد شود  که کشت برنج برای کشاورزان، اقتصادی و مقرون به صرفه باشد.

وی در ادامه  بازدید از مناطق کشاورزی دارای تنش آبی را از جمله برنامه های خود در آینده ی نزدیک عنوان کرد و از مدیران و اعضای شورای آب کشاورزی خواست: با استفاده از ظرفیت بالای رسانه ها، اقدامات و فعالیت های خود در این حوزه را به درستی اطلاع رسانی کنند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads