کد خبر: 20261 - تاریخ: دوشنبه، 4 مارس 2013 - 17:36

کسب اجازه ناوشکن آمریکایی از ناو ایرانی در تنگه مالاکا

خوبان خبر: معاون عملیات نیروی دریایی ارتش صبح امروز از پهلوگیری ناوگروه بیست و چهارم این نیرو در بندر ژان ژیانگ چین خبر داد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش صبح امروز از پهلوگیری ناوگروه بیست و چهارم این نیرو در بندر ژان ژیانگ چین خبر داد.

به گزارش خوبان، خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی، امیر سیاوش جَره معاون عملیات نیروی دریایی گفت: ناوگروه بیست و چهارم این نیرو متشکل از ناو بالگردبر خارک و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان پس از طی 13 هزار کیلومتر و چهل روز دریانوردی به منظور اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای شرق آسیا، صبح امروز در اسکله شماره هفت بندر ژان ژیانگ ناوگان دریایی جنوبی چین پهلو گرفت.
وی با بیان اینکه این ناوگروه پیش از این در مسیر حرکت خود از تنگه راهبردی مالاکا عبور کرده است، افزود: ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حین عبور از تنگه مالاکا با ناوشکن آمریکایی به شماره بدنه DDG106 مواجه شد که با توجه به شرایط نامساعد جوی، حضور ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی ایران در این تنگه و در غرب اقیانوس آرام موجب تعجب ناوشکن آمریکایی شد و در نهایت این ناوشکن برای نزدیک شدن به ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان از آن کسب اجازه کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی ارتش در طول مسیر خود توانسته است تاکنون ضمن رهگیری 1180 مورد شناورهای تجاری و نفتکش، بیش از 120 یگان نظامی را بصورت بصری و الکترونیکی رصد کند.
دریادار جره با تأکید بر اینکه حضور نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد بر اساس قوانین بین المللی است، تصریح کرد: ناوگروه بیست و چهارم این نیرو که جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) آن را همراهی می کنند در ادامه حضور خود در کشور چین برنامه هایی اعم از دیدار فرماندهان ناوگروه نیروی دریایی ایران با فرماندهان ناوگان دریایی جنوبی چین، بازدید از واحدهای شناور ایران و چین توسط گروهی از فرماندهان دو طرف و برگزاری مسابقات ورزشی بین کارکنان نیروی دریایی ایران و چین اجرا می شود.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ناوگروه بیست و چهارم این نیرو در ادامه مأموریت خود و در مسیر برگشت، اواخر اسفند ماه در یکی دیگر از کشورهای جنوب شرق آسیا پهلو خواهد گرفت.
وی در پایان اظهار داشت: دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سربازان ولایتمدار نیروی دریایی راهبردی در سایه توکل به خداوند متعال به خودکفایی رسیده و توانمندی خود را در تمامی زمینه ها به اثبات رسانده اند که امروز شاهدیم بدون هیچگونه وابستگی و در شرایط تحریم همه جانبه قادرند در فرسنگ ها دورتر از سواحل داخلی اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دریاهای دوردست و آبهای بین المللی به نمایش گذارند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads