کد خبر: 202582 - تاریخ: دوشنبه، 29 ژوئن 2020 - 13:37

استاندار گیلان:

هدف‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی امسال در گیلان

به گزارش خوبان،  ارسلان زارع امروز در دیدار با مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان و مدیران بخش‌های صنفی اظهار داشت: گیلان از ظرفیت‌های متعددی برخوردار است که در کنار حفظ آنها باید بتوانیم میزان اشتغال و معیشت مردم‌ را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش صنعت ارتقاء دهیم لذا صنعت در ارتقاء رفاه […]

به گزارش خوبان،  ارسلان زارع امروز در دیدار با مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان و مدیران بخش‌های صنفی اظهار داشت: گیلان از ظرفیت‌های متعددی برخوردار است که در کنار حفظ آنها باید بتوانیم میزان اشتغال و معیشت مردم‌ را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش صنعت ارتقاء دهیم لذا صنعت در ارتقاء رفاه و معیشت مردم سهم مهمی دارد.

استاندار گیلان تلاش و مجاهدت فعالان تولید و صنعتی گیلان در ایام شیوع کرونا را یکی از عوامل تاثیرگذار در روند مقابله با این بیماری در سطح استان دانست و بیان کرد: فعالان بخش تولید و صنعت استان در این ایام همانند کادر درمان فداکارانه خدمت کردند و برخی واحدها، خط تولید اقلام بهداشتی را به خط تولید اصلی خود اضافه کردند.

زارع صنعت را به‌عنوان مکمل بخش کشاورزی و گردشگری مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه استان گیلان با قابلیت‌های کشاورزی و گردشگری در سطح کشور شناخته شده در صورتی‌که صنعت مکمل این بخش‌ها است ابراز داشت: موانعی که در راه تولید و صنعت قرار دارد باید برداشته شود تا شاهد گسترش آن باشیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به نقش صنایع پاک و تبدیلی در حوزه کشاورزی و بهداشت و درمان در گسترش تولید و صنعت بیان کرد: پیشبرد برنامه‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند ارائه راهکارهای کاربردی، عملیاتی و تلاش است و برای تحقق جهش تولید نیز باید بیش از حد معمول کار کرد و این امر تنها توسط یک بخش محقق نمی‌شود.

وی ارتقاء جایگاه استان گیلان در حوزه‌های مربوط به صنعت، معدن و تجارت را در طول سال ۹۸ مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با شیوع کرونا بسیاری از مردم و فعالان بخش اقتصادی آسیب دیدند که دولت با اتخاذ تمهیداتی همواره درصدد جبران این خسارت‌ها است به‌ویژه خسارت‌هایی که به بخش‌های تولید و صنعت وارد شد و هم‌اکنون پیگیر افزایش اعتبار و تسهیلات هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز برای حل مشکلات اقتصادی باید از یک مدیریت جهادی بهره برد خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش و اهتمام بخش‌های دولتی و خصوصی در توسعه بسیار اهمیت دارد البته در بحران کرونا نیز تلاش فعالان اقتصادی موجب شد تا صادرات استان تعطیل شود که این موضوع جای افتخار دارد و باید ادامه داشته باشد.

زارع افزود: در این زمان که با تحریم‌های غیرقانونی استکبار علیه ملت ایران روبه‌رو هستیم باید اقتصاد مقاومتی، راهبردی مهم جهت توسعه کشور دانسته و برای تحقق آن تلاش شود و تحقق جهش تولید نیز منجر به رشد مطلوب اقتصادی خواهد شد و لازم است که تمام دستگاه‌های اجرایی با به‌کارگیری ظرفیت‌های خود برای تحقق این اهداف تلاش کنند.

وی با اشاره به لزوم احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد و همچنین تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه تمام در استان گیلان عنوان داشت: تحقق اشتغال پایدار از بخش صنعت دست‌یافتنی است چون میزان آسیب‌پذیری این حوزه نسبت به دیگر حوزه‌ها و حوزه خدمات کمتر است بنابراین در این مسیر باید بتوانیم با مشارکت، همدلی، انسجام و همکاری مردم از تنگناهای اقتصادی عبور کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر جلوگیری از تغییر کاربری اراضی صنعتی مگر در موارد ضروری خاطرنشان کرد: تحقق جهش تولید نیازمند همکاری و همراهی بخش خصوصی و تمام بخش‌های اجرایی و دولتی است البته باید از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز به‌نحو مطلوب استفاده شود تا صادرات در گیلان رونق یابد.

استاندار گیلان با اشاره به تحقق هدف‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات در استان گیلان در سال گذشته که منجر به رشد صادرات و درآمد ۵۸۰ میلیون دلاری شد ابراز داشت: امسال هم برای صادرات غیرنفتی استان تا سقف ۶۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری کردیم.

زارع استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهیان را در صنعت ضروری دانست و بیان کرد: امروز لازم است که ارتباط میان صنعت و دانشگاه در جهت کسب موفقیت‌های بیشتر افزایش یابد و این موضوع را باید با بهره‌گیری از اعتبارات پژوهشی در استان گیلان تحقق ببخشیم البته دولت هم نسبت به این مسئله همواره تاکید و اعتقاد دارد

وی با اشاره به لزوم تک رقمی شدن نرخ بیکاری تا پایان این دولت، افزایش طرح‌های اشتغالزایی در حوزه اقتصاد مقاومتی و تحقق جهش تولید در گیلان بیان داشت: این موضوعات باید به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد ازطرفی امسال بیش از هر زمان دیگری به تولید محصولات با کیفیت نیاز داریم و باید از ظرفیت دو یا سه شیفته بودن برخی واحدهای صنعتی استان استفاده کرد.

انتهای پیام/۶۱۲

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads