کد خبر: 202578 - تاریخ: دوشنبه، 29 ژوئن 2020 - 09:44

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

اجباری شدن استفاده از ماسک در تجمعات عمومی گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجباری شدن استفاده از ماسک در تجمعات عمومی این استان خبر داد.

به گزارش خوبان، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سفر یک روزه به شهرستان مرزی آستارا گفت: هم اکنون ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان بستری هستند و میانگین پذیرش روزانه این بیماران بین ۳۵ تا ۵۰ نفر است.

او با بیان اینکه تعطیلات ۱۵ روز گذشته باعث افزایش میزان تردد مسافران به گیلان و افزایش تعداد بستری‌های بیماران کرونا شد، افزود: این نگرانی وجود دارد که اگر ورود مسافران به این استان بیشتر شود شاهد افزایش شیوع بیماری کرونا خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک در تجمعات عمومی این استان، خواستار همراهی مردم در انجام آن شد و اظهار داشت: بهترین راه جلوگیری از ابتلا به کرونا همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

سالاری تصریح کرد: مهمترین نگرانی مسئولان بهداشتی، کمرنگ شدن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی شدن شرایط از نظر مردم است و حضور سالمندان و بیماران دارای فشار خون بالا و دیابت در جامعه بدون توجه به نکات بهداشتی، میزان ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads