کد خبر: 202574 - تاریخ: دوشنبه، 29 ژوئن 2020 - 09:39

استفاده چندوجهی از آب‌بندان‌ها؛ طرح‌های گردشگری آبی در گیلان اجرایی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از اجرای طرح‌های گردشگری آبی در استان خبر داد و گفت: توسعه توریسم آب از جمله اولویت‌های کاری این شرکت محسوب می‌شود.

وحید خرمی، اجرای طرح‌های گردشگری آبی در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه توسعه توریسم آب از جمله اولویت‌های کاری شرکت آب منطقه‌ای گیلان محسوب می‌شود اظهار داشت: گیلان دارای موقعیت اقلیمی ممتاز و ظرفیت‌های آبی کم نظیر است که باید مورد استفاده قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه این شرکت به عنوان متولی ارشد مدیریت منابع آب استان محسوب می‌شود عنوان کرد: شرکت آب منطقه‌ای گیلان در انجام مطالعات و برنامه‌ریزی‌های خود جهت احداث سدهای گوناگون و ساخت و توسعه شبکه‌های آبیاری -زهکشی به توسعه گردشگری مبتنی بر آب توجه ویژه دارد.

خرمی ساخت و توسعه نیروگاه‌های برق آبی را از دیگر محورهای کاری شرکت آب منطقه‌ای گیلان خواند و با تأکید بر اینکه توسعه توریسم آب در اولویت‌های کاری این شرکت قرار دارد تصریح کرد: در چند ماه گذشته تاکنون چیزی حدود ۲۳ طرح ارائه شده در حوزه گردشگری و توریسم آب بررسی و تعیین تکلیف اولیه شده است.

وی از دبیری معاونت برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای گیلان در کمیته هماهنگی استانی گردشگری گیلان خبر داد و با بیان اینکه این کمیته ضمن توجه به ظرفیت‌های استان در حال سیاستگذاری در این حوزه است افزود: در راستای احداث طرح پارک ساحلی درنیکا در منطقه حاشیه رودخانه سفیدرود در محدوده سد تاریک قرارداد آن منعقد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان انعقاد قرارداد ۳ طرح گردشگری آب‌بندان پس ویشه، فشتام و حاشیه رودخانه سفیدرود در محدوده روستاهای زهنده لشت نشاء خبر داد و اظهار داشت: ایجاد طرح‌های اقتصادی و پروژه‌های گردشگری موقعیتی مناسب برای استفاده چندوجهی و بهره‌گرفتن از تمام ظرفیت آب‌بندان‌ها است .

خرمی نقش ارزنده آب‌بندان‌ها در استان گیلان و وابستگی اراضی کشاورزی منطقه جهت آبیاری به آن‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: در گذشت‌های دور آب‌بندان‌ها نقشی بسیار کلیدی در سطح استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان داشتند و آب مورد نیاز بخش اعظمی از فعالیت‌های کشاورزی از طریق آن‌ها تأمین می‌شد.

وی نقش ارزنده آب‌بندان‌ها در استان گیلان و وابستگی اراضی کشاورزی منطقه جهت آبیاری به آن‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: در گذشت‌های دور آب‌بندان‌ها نقشی بسیار کلیدی در سطح استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان داشتند و آب مورد نیاز بخش اعظمی از فعالیت‌های کشاورزی از طریق آن‌ها تأمین می‌شد.

انتهای پیام/۶۱۴/ ز


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads