کد خبر: 202565 - تاریخ: یکشنبه، 28 ژوئن 2020 - 17:12

نامه کمیسیون عمران مجلس به رئیس‌جمهور در مخالفت با ساخت «آپارتمان‌های ۲۵ متری»

نامه کمیسیون عمران مجلس به رئیس‌جمهور در مخالفت با ساخت «آپارتمان‌های ۲۵ متری»

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از نامه مخالفت مجلس به رئیس جمهور و وزیر راه برای ساخت آپارتمان‌های ۲۵ متری خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در رابطه با خبری که روز گذشته در باره ساخت آپارتمان‌های ۲۵ متری منتشر شده بود، اظهار داشت: اصلاً موافقت مجلس با این موضوع صحت ندارد و ما نیز در کمیسیون عمران مخالفت شدیدی با این مسئله داریم.

وی با بیان این که بنده مخالف ساخت و تولید این گونه مسکن‌ها هستم، اظهار داشت: نگاه این گونه ساخت و سازهای کوچک و ۲۵ تا ۳۵ متری فقط به رویکرد زندگی به صورت مجردی است و هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند در یک واحد ۳۵ متری زندگی کند. بنده نمی‌دانم این طرح از کجا منشأ گرفته و چه کسی آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه کرده است.

رضایی کوچی ادامه داد: این طرح اصلاً با معیارها واعتقادات ما سازگاری ندارد و امکان ندارد یک خانواده آنجا تشکیل شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما اساسا با این نوع ساخت و سازها مخالف هستیم؛ چراکه اصلاً به لحاظ بافت شهری و شهرسازی هم دچار مشکل خواهد شد و ساخت این گونه واحدها اصلاً به صلاح کشور و خانواده‌ها نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با این موضع مخالف است و اجازه نخواهد داد این اتفاق صورت بگیرد.

وی در ادامه از نامه کمیسیون عمران مجلس به وزیر راه و رئیس جمهور خبر داد و گفت: نامه‌ای در این خصوص تهیه و تدوین شده است که بر اساس آن مخالفت شدید مجلس با ساخت و ساز هر گونه واحدهای این چنینی اعلام شده است.

رضایی کوچی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: اصلاً امکان زندگی در واحد ۲۵ متری در آن وجود ندارد؛ یعنی واقعا امکانی برای یک زندگی و رابطه خانوادگی در واحدی با این متراژ وجود ندارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: دولت باید برای ساماندهی وضعیت مسکن راه حل مناسب‌تری بیندیشد، نه این که با طرح‌های این چنینی باعث آزردگی خاطر مردم شود.

وی ادامه داد: ما در کشورمان مشکل زمین نداریم و کشور کوچکی نیستیم. این همه زمین و امکاناتی که در اختیار داریم و در بافت‌های فرسوده زمین یافت می‌شود، همچنین در حاشیه شهرها این همه زمین وجود دارد، چرا از آنها استفاده نکنیم؟ من نمی‌دانم با چه اصول فنی و شهرسازی این طرح‌ها در حال ارائه است و چه کسی این مشاوره‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دولت می‌دهد؟

رضایی کوچی ضمن انتقاد از طرح دولت و ارائه واحدهای ۲۴ و ۴۵ متری گفت: متأسفانه این یک طرح ناپخته و مشاوره نادرست به دولت است؛ چراکه ما افراد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت تجردگرایی سوق می‌دهیم و این اساسا با اصول زندگی ما و همچنین اصول معماری و شهرسازی سازگاری ندارد و ما اساسا با این موضوع مخالف هستیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads