کد خبر: 202563 - تاریخ: یکشنبه، 28 ژوئن 2020 - 16:39

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

احتمال افزایش بیماران کرونایی با پایان امتحانات و شروع سفرها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: پیش بینی می شود با پایان امتحانات مدارس و همچنین کنکور دوباره شاهد افزایش سفرها و به بدنبال آن، آمار مبتلایان باشیم.

به گزارش خوبان،  آبتین حیدرزاده پیش از ظهر یکشنبه در نشست رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش به وضعیت استان گیلان در ابتدای شیوع ویروس کرونا اشاره و اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش بستری بسیاری از بیماران در مراکز درمانی استان گیلان بودیم.

وی با بیان اینکه امروز در مقایسه با روزهای ابتدایی شاهد کاهش آمار بیماران بستری هستیم اما این به معنای پایان کرونا نیست، افزود: امروز یکی از دلایل افزایش دوباره آمار مبتلایان به کرونا در استان گیلان تعطیلات و سفرهای غیر ضرور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه آمارها نشان دهنده دو برابری مبتلایان به کرونا پس از گذشت دو هفته از تعطیلات است، گفت: پیش بینی می‌شود با پایان امتحانات مدارس و همچنین کنکور دوباره شاهد افزایش سفرها و به طبع آمار مبتلایان باشیم.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط پیش بینی می‌شود اواخر شهریور و اوایل مهر ماه امسال در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی، شاهد موج سنگینی از شیوع بیماری کرونا باشیم، افزود: با شروع ماه محرم، آغاز سال تحصیلی و سرد شدن هوا و در نتیجه بسته شدن فضاها، شیوع بیماری کووید ۱۹ با وجود بیماری آنفولانزا دور از انتظار نیست.

حیدرزاده با اشاره به عدم دسترسی به اطلاعات ایمونولوژیک بیماری کرونا، تصریح کرد: قطعاً در پایان تابستان، شاهد افزایش قابل توجه بیماران کرونایی خواهیم بود، باید در چنین شرایطی علاوه بر آموزش همگانی، در پیش گرفتن نکات و آداب بهداشتی، بهداشت محیط را نیز جدی بگیریم.

کد خبر 4960479

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads