کد خبر: 202559 - تاریخ: یکشنبه، 28 ژوئن 2020 - 13:51

شروع به کار صندوق پژوهش و فناوری در گیلان

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان با اشاره به شروع به کار صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان، گفت: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان به‌طور رسمی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

به گزار ش خوبان ، علی باستی در نشست خبری آئین شروع به کار صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان با اشاره به اهداف تأسیس این صندوق، اظهار کرد: این صندوق برای کمک به شرکت پژوهش و فناوری کشور تأسیس‌شده است.

وی با بیان اینکه این صندوق فعالیت کشوری دارد، افزود: پایگاه این صندوق در گیلان است اما فقط محدود به گیلان نیست و فعالیت‌های کشوری فراوانی دارد.

رئیس هیئت‌مدیره صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان با اشاره به حمایت صندوق از پژوهش‌های کاربردی، گفت: اعتبارات و مزایای صندوق کارآفرینی نیز به صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تعلق می‌گیرد.

باستی با بیان اینکه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه به گیلان سفر می‌کند، افزود: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ضمن بازدید از پروژه‌های مختلف، رسماً صندوق پژوهش و فناوری را افتتاح می‌کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان نیز با اشاره به اینکه صندوق‌های پژوهشی بازوی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور هستند، بیان کرد: خردادماه سال گذشته کارهای ثبتی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان انجام شد.

دانیال سمیعی با بیان اینکه آذرماه سال گذشته فعالیت رسمی صندوق آغاز شد، گفت: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان به‌صورت رسمی در این هفته افتتاح می‌شود و کارش را رسماً شروع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمرکز فعالیت صندوق بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان است اما محدود به این شرکت‌ها نمی‌شود، بیان کرد: سرمایه گزاران می‌توانند در حوزه‌های مختلفی مانند گردشگری و پسماند سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان با بیان اینکه محدودیتی در حوزه سرمایه‌گذاری نداریم، تصریح کرد: پژوهش‌های فناوری در شیوه تأمین مالی طراحی‌شده‌اند و صندوق در شکل ارزیابی متفاوت است.

سمیعی با اشاره به اینکه استارتاپ‌ها باید در اکوسیستم‌ها تأثیرگذار باشند، بیان کرد: اکثر فعالیت‌های صندوق به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و صندوق تمامی کارهایی که بانک‌ها انجام می‌دهند جزو سپرده‌گذاری انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پروژه توسط صندوق موردبررسی قرارگرفته است، گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از منابع صندوق پرداخت‌شده است و ما نیز هیچ سودی دریافت نمی‌کنیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان با اشاره به اینکه سرمایه ثبتی شرکت ۳۰ میلیارد ریال است، افزود: مجموع اعتبارات در قالب تسهیلات، عاملیت، کارگزاری، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۵۰ میلیارد ریال است.

سمیعی با بیان اینکه از بیزینس های کوچک نیز حمایت می‌کنیم، گفت: بیزینس‌های کوچک چون از پارک‌ها تسهیلات دریافت نمی‌کنند مورد حمایت ما قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه سهامداران صندوق دولتی و خصوصی هستند، افزود: صندوق ما غیردولتی است اما زیر نظر معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads