کد خبر: 202547 - تاریخ: یکشنبه، 28 ژوئن 2020 - 09:04

دادستان بندر انزلی:

برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل گیلان قاطعانه پیگیری می‌شود

دادستان بندرانزلی گفت: برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل گیلان قاطعانه پیگیری می‌شود.

به گزارش خوبان، سید رحمان سیدزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قوه قضاییه در خصوص محاکمه افرادی چون طبری با جدیت اقدام می‌کند که این موضوع اقدامی بی‌نظیر محسوب می‌شود اظهار داشت: این اقدامات همانند یک جراحی بزرگ و لازم برای سیستم قضایی بوده و در استان‌ها هم باید اجرا شود.

دادستان بندرانزلی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از اجرای طرح بایوجمی از رسانه‌ها و مردم نیز کمک گرفتیم بیان کرد: این طرح چند هزار میلیارد تومانی که با کمک برخی از مسئولان و اساتیدی که ظاهراً ذی‌نفع آن بودند در حال اجرا بود اما با کمک رسانه‌ها و ورود دستگاه قضایی جلوی آن گرفته شد و سال‌های بعد مشخص می‌شود که در صورت اجرای این طرح چه بلایی متوجه کشور می‌شد.

وی با اشاره به اینکه از سوت‌زنی‌ها و افشای فساد همواره حمایت می‌کنیم تصریح کرد: معتقدیم که دیگر زمان شعار دادن نیست و باید عمل کنیم تا مردم نیز نتیجه عملکرد ما را احساس کنند زیرا مصلحت در فساد جایگاهی ندارند و مردم از فساد آسیب دیده‌اند و در صورت عدم برخورد قاطعانه با مفاسد اعتمادشان به ما کم می‌شود.

سیدزاده با اشاره به اینکه برخورد با فساد مردم را نسبت به نظام خوشبین می‌کند خاطرنشان کرد: در برخی از تصرفات و ساخت و سازهای غیر قانونی که برای ما ارسال می‌کنند گاهی برخی از مسئولان نیز دست دارند که بلافاصله دستور رسیدگی نسبت به موضوع را صادر می‌کنیم و در این‌باره با قاطعیت با هر خلافکاری برخورد می‌شود.

دادستان بندر انزلی با اشاره به تالاب‌خواری و ساحل‌خواری گفت: ما جلوی بزرگترین تالاب‌خواری را گرفتیم و اقدامات وسیعی را انجام دادیم و منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های مربوطه را ملزم کردیم تا نقشه یو تی ام تالاب انزلی را تهیه کنند زیرا این تالاب بیت‌المال بوده و حفاظت از آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است‌.

وی با تاکید بر اینکه سعی ما بر این بود تا حقوق مردم در تالاب انزلی مشخص شود تا حد و مرز آن را بدانیم تصریح کرد: بعد از چند سال قانون محدثات ساحلی انجام نشده بود اما در یک سال اخیر دستگاه‌ها را ملزم به اجرایی کردن این قانون کردیم و پس از اجرا اگر کسی ادعای تصرف تالاب را کند می‌توان صحت ادعای او را بررسی کرد.

سیدزاده افزود: کسانی که سال‌ها در اطراف تالاب انزلی زراعت می‌کردند با مشکل معیشتی مواجه هستند و ما نیز این موضوع را می‌دانیم اما اجرای قانون ضروت دارد و از همین رو بستر تالاب مشخص شده و از اداره آب خواستیم با مردم آن منطقه همکاری کند و در صورت لزوم آن را به آنها اجاره دهد و ضمانت اجرایی بگذارد تا آن افراد محافظ تالاب نیز باشند.

دادستان بندرانزلی با بیان اینکه پیشگیری نسبت به تشکیل پرونده برای ما در اولویت قرار دارد اظهار داشت: بیش از هر زمانی در حوزه سواحل کار کردیم و در حال حاضر نیز هفته‌ای چند بار به‌همراه سایر مسئولان از سواحل بازدید می‌کنیم و دستور دادیم که از تمام قسمت‌ها فیلمبرداری شود و ساخت و سازها نیز زیر نظر است همچنین شکل سواحل قبل و پس از کرونا را نیز بررسی می‌کنیم.

سیدزاده با اشاره به تهیه نقشه ساحل انزلی خاطرنشان کرد: در قسمت موج شکن فنس‌ها را جمع آوری کرده و پس از ۴۰ سال فنس دهکده ساحلی انزلی کاملاً برچیده شد و مردم می‌توانند به آنجا بروند و جلوی ساختمانی که چند میلیارد تومان به داخل حریم آمده بود را نیز گرفتیم و اعلام شد که در صورت عدم ارائه مجوز نسبت به آن اعلام جرم می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی موارد ادارات و شهرداری نه تنها با دستگاه قضا همکاری نمی‌کنند بلکه با برخی از افرادی مواجه هستیم که به ساحل‌خواران راهکار ارائه می‌دهند بیان داشت: امکان ندارد ساخت و سازی در سواحل انجام شود و مسئولان مربوطه متوجه نشوند و برخی افراد تنها بهانه می‌آورند و امیدوارم که با کمک مردم و رسانه‌ها بتوانیم جلوی این اقدامات را بگیریم.

دادستان بندرانزلی از مردم، رسانه‌ها و مسئولان خواست که در برخورد با متجاوزان کمک حال دستگاه قضا باشند و عنوان کرد: یک پرونده قدیمی و چند ساله در رابطه با موضوع ساحل‌خواری وجود داشت که کسی با آن برخورد نمی‌کرد اما امسال با حمایت رئیس دادگستری انزلی با یکی از بزرگترین ساحل‌خواران این منطقه برخورد کردیم و جلوی اقدامات او گرفته شد.

وی افزود: برخورد با مسائلی مانند گرانی در حوزه اختیارات دستگاه قضایی نیست بلکه به تعزیرات مربوط می‌شود که زیرمجموعه قوه مجریه است و ما زمانی ورود می‌کنیم که ضمانت اجرایی داشته باشیم اما از مردم می‌خواهیم که برای کنترل قیمت‌ها به ما کمک کنند و تخلفات را به سیستم قضا اطلاع دهند زیرا می‌توانیم سازمان صمت را ملزم به نظارت روی بازار کنیم. 

انتهای پیام/۶۱۳/ ز

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads