کد خبر: 202516 - تاریخ: شنبه، 27 ژوئن 2020 - 08:54

اجرای ۶ طرح تحقیقی ترویجی در گیلان

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اجرای ۶ عنوان طرح تحقیقی ترویجی در گیلان خبر داد و گفت : این طرح ها در سال ۹۹اجرایی می شوند.

به گزارش خوبان، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اجرای ۶ عنوان طرح تحقیقی ترویجی در گیلان خبر داد و گفت : این طرح ها در سال ۹۹اجرایی می شوند.

حمید منشی زاده افزود : این طرح در راستای تحقق برنامه های مدیریت دانش و ترویج و انتقال یافته های تحقیقی به کشاورزان در قالب همکاری مشترک و مستمر بخش های ترویج، انجام می شود.

وی با اشاره به اجرا و تحقیقات این طرح ها در کنار بهره برداران در سال جاری گفت: ۱۴ طرح تحقیقی ترویجی با ۶ عنوان در زمینه زراعی و باغی در ۸ شهرستان در حال اجراست.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی افزود: این طرح ها برای ۳ محصول برنج، راتون و زیتون با عنوان های ارزیابی لاین های جدید برنج D۳، V۴، TH۳ و SA۶ ، تاثیر زمان آبیاری و کود نیتروژن و عملکرد کشت دوم راتون و بررسی کارایی ترکیبات بازدارنده تخم ریزی مگس میوه زیتون در شهرستان های آستانه اشرفیه، انزلی، تالش، رشت، رودبار، رودسر، فومن، لنگرود در حال اجرا است.

حمید منشی زاده گفت : طرح های محصول برنج با همکاری موسسه تحقیقات برنج کشور و طرح محصول راتون و زیتون با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان انجام می شود.

وی افزود : عوامل اجرایی این طرح ها کارشناسان مرتبط ستادی ، روسای ادارات آموزش و ترویج شهرستان، کارشناسان مسئول پهنه های تولیدی و کشاورزان پیشرو مجری طرح از روستاهای حوزه مراکز جهاد کشاورزی محل اجرای طرح هستند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نظارت بر اجرای درست طرح ها با حضور مستمر محققان و کارشناسان مجری طرح در سطوح پهنه های تولیدی در دستور کار ترویج و موسسه و مرکز تحقیقاتی مرتبط می باشد تا با همه ظرفیت موجود بتوانیم در جهت افزایش آگاهی و دانش کشاورزان که منجر به تغییر رفتار حرفه ای آنها و نهایت کاهش هزینه ها و افزایش درآمد شان می شود، گام های موثری برداریم.

 

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads