کد خبر: 202311 - تاریخ: شنبه، 20 ژوئن 2020 - 23:19

معاون امور اقتصادی استاندار گیلان:

۴۸ پروژه اقتصاد مقاومتی و تکمیل طرحهای نیمه تمام امسال دنبال می شود

معاون امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه برنامه های سال ۹۹ و پروژه‌های مختلف برای جهش تولید در استان مشخص شده است، گفت: در این راستا ۴۸ پروژه اقتصاد مقاومتی برای سال ۹۹ در استان پیگیری می شود

به گزارش خوبان، آرش فرزام صفت عصر شنبه در جلسه مجمع نمایندگان با فعالان اقتصادی استان با اشاره به برگزاری کارگروه‌های مختلف همچون توسعه صادرات، رفع موانع تولید،   تسهیلات رونق تولید وگفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: برای امسال برنامه های استان مشخص شده و در همین راستا ۶۵ پروژه جهش تولید نیز تعیین شده است.

وی از شناسایی ۱۹۸ پروژه نیمه تمام اقتصادی در استان خبر داد و گفت: به جای شروع پروژه‌های جدید تمام توانمان را برای تکمیل این پروژه ها متمرکز کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این پروژه های نیمه تمام برای حدود  ۲۴ هزار نفر اشتغالزایی می‌شود؛  ضمن آنکه بنا داریم اشتغال موجود را نیز حفظ کنیم.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان نیز در این جلسه بااشاره به اهمیت بحث صادرات و اینکه به مدت سه سال در اتحادیه اقتصادی اوراسیا مهمان هستیم، گفت : یکی از مشکلات جدی برای افزایش صادرات  آماده نبودن برخی زیرساخت ها است.

 هادی تیزهوش تابان افزود: در بحث دریایی ۵۳ کشتی داریم که ۳۰ فروند آن از رده خارج است.

وی تصریح کرد: اگرچه راه آهن آستارا به آذربایجان وصل شده و راه آهن قزوین – رشت راه اندازی شده و ادامه آن تا بندر کاسپین و بندر انزلی در حال انجام است اما زمانی که این نوستراک شمال به جنوب به طور کامل تکمیل شود در آمد زیادی از طریق ترانزیت خواهیم داشت.

وی خواستار شتاب بخشی برای تکمیل این پروژه شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads