کد خبر: 202282 - تاریخ: شنبه، 20 ژوئن 2020 - 14:18

ایجاد هرگونه مستحدثات تا شعاع ۱۰۰ متر بعد از حریم مصوب قانونی راه ممنوع است

توضیح معاون راهداری گیلان درخصوص تخریب تعدادی مغازه در روستای مرزدشت

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به تخریب چند روستا در مرزدشت خمام، گفت: بر اساس قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه مستحدثات تا شعاع ۱۰۰ متر بعد از حریم مصوب قانونی ، بدون اخذ مجوز از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ممنوع است.

به گزارش خوبان خبر ؛ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان  در واکنش به تخریب تعدادی مغازه در روستای مرزدشت ، اظهار کرد: بر اساس مفاد ۱۷ و ۶ قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، ایجاد هرگونه مستحدثات تا شعاع ۱۰۰ متر بعد از حریم مصوب قانونی ، بدون اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازی(سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای) ممنوع است.

به گفته حجت‌الله عطائی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان موظف به پیگیری و اجرای تبصره ۱ ماده۶ قانون فوق و رفع تصرف از حریم راه است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان بیان کرد: درصورتی‌که متقاضی محترم درخواستی در چارچوب مقررات مورداشاره داشته باشند می‌توانند با ارائه مستندات و مدارک لازم به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان مراجعه کنند.

روز گذشته حجت الاسلام اسدالله راده امام جمعه خمام  نیز در خطبه های نماز جمعه این بخش نیر با بیان اینکه اگر راهداری تصمیم بر اعمال قانون و تخریب مغازه‌های اهالی روستا که برای امرار معاش، سرمایه زندگی شان را در آنجا سرمایه گزاری کرده اند، دارد، باید به قانون عمل کند، گفت: بهتر است ماموران راهداری ابتدا در مسیر حرکتشان از رشت به خمام، تالارها و رستوران‌هایی را که بیش از هفت متر در حریم قانونی راه قرار گرفته‌اند و اتفاقا کم هم نیستند و برخی از آن‌ها نیز توسط دستگاه‌های افتتاح شده را تخریب کرده و سپس به فکر اعمال قانون در روستاها بیفتند.

 

انتهای پیام/۲۱

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads